חדשות בארץ

הראשון לציון לשר ארדן: מנע מרון קובי להרוס את קברה של רחל

הראשון לציון פנה לשר לביטחון פנים וביקש את התערבותו בחילול קברי הצדיקים: "פעלו באופן מיידי לחקור את העניין עד תומו, להעמיד את האחראים לדין, וכן להעמיד לאלתר שמירה ופיקוח מכאן ולהבא, כך שלא יתאפשר יותר חילול של קברי קדמונינו, שמלבד קדושתם הם נכסים היסטוריים של העם היהודי כולו"

הרב יוסף (צילום: דוד כהן, פלאש 90)הרב יוסף (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, פנה הערב (שני) לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בבקשה כי ימנע את חילול קברם של חוני המעגל ושמעון בן יעקב, וכן יתערב נגד יוזמתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, שמקדם את הריסת תוספות הבנייה בקברה של רחל, אשת התנא רבי עקיבא.

"בימים האחרונים פורסם כי מקומות קדושים המוחזקים לציון מקום קבורתם ההיסטורי של גדולי קדמונינו, חוני המעגל ושמעון בן יעקב ועוד, הקיימים כבר אלפי שנים, מחוללים בצורה מחפירה, כאשר פורעים אלמונים חפרו את הקברים וחיללו אותם, וניכר הדבר כי מדובר במגמה נפשעת של גורמים עלומים, שאינם מתכוונים לחדול ממעשיהם", כתב הראשון לציון במכתב ששוגר גם ללשכת השר לשירותי דת, יצחק וקנין.

הראשון לציון ביקש מהשר לביטחון הפנים לחקור "באופן מיידי" את העניין, ו"להעמיד את האחראים לדין, וכן להעמיד לאלתר שמירה ופיקוח מכאן ולהבא, כך שלא יתאפשר יותר חילול של קברי קדמונינו, שמלבד קדושתם הם נכסים היסטוריים של העם היהודי כולו".

בהתייחס ליוזמתו של ראש העיר טבריה נגד קברה של אשת התנא, כתב: "כמו כן לבושתנו, אני נאלץ לפנות ולבקש את התערבותכם גם בעניין מתחם קברה של קבר רחל, אשת רבי עקיבא, הטמונה בעיה"ק טבריה ת"ו, אשר הוצא לו צו הריסה תמוה, על ידי ראש העיר טבריה, ונודע לי כי הוא מבקש את עזרת המשטרה בביצוע צו ההריסה שהוצא על ידו למתחם הקבר".

"לא יעלה על הדעת, כי מקומות קדושים אלה יוותרו ללא כל פיקוח, ובפועל ניתנת הרשות למשחית להשחית ואין מי שיעצור בעדו", חתם הראשון לציון את מכתבו.

מוקדם יותר היום שיגר קובי מכתב למשטרת מחוז צפון, בו בישר על כוונתו להרוס את תוספות הבנייה לקבר, הממוקם בקרבת בית העלמין בטבריה. במכתב, ביקש ראש העיר כי יוקצו עבור הפרויקט כוחות גדולים שיאבטחו את המקום בעת ביצוע ההריסה, זאת מחשש למהומות.

בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו טען קובי כי אשת רבי עקיבא כלל אינה קבורה במקום, וכי "המקום הפך למסחטת כספים", והוא כולל תוספות בנייה בלתי-חוקית. הוא הוסיף וטען כי המתחם משמש לקבורת מוסלמים, וכי מדובר בכלל ב"קבר של ערביה".

תגיות:הרב יצחק יוסףרון קוביגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה