חדשות בעולם

מנהיג דאעש בהקלטה חדשה: "מדי יום יוצאים לפועל מבצעים בחזיתות שונות"

5 חודשים לאחר שנראה לראשונה לעולם בתיעוד וידאו, ארגון דאעש מפרסם תיעוד חדש בו נשמע מנהיגו, אל בגדאדי, קורא ללוחמיו "לצאת ולפעול", ודחק בתומכים פוטנציאליים "להצטרף לשורות הארגון"

אל בגדאדי בתיעוד מאפרילאל בגדאדי בתיעוד מאפריל
אא

כ-5 חודשים לאחר שנראה לראשונה בתיעוד, ארגון הטרור דאעש פרסם הערב (שני) הקלטת אודיו בה נשמע מנהיגו, אבו בכר אל-בגדאדי, קורא ללוחמיו להמשיך במאבק נגד המערב.

בהקלטה, שעמוסה במסרים בעלי אופי דתי, ציין אל בגדאדי את ההישגים של הארגון הרצחני שלו, בעודו מכנה את 152 פיגועי הטרור שביצע ארגונו בחודש אוגוסט האחרון ב-10 מחוזות שונים, כ"מלחמת ההתשה השנייה". הוא דחק בפעילים "להגביר את מאמציהם" במישור התקשורתי והצבאי, וקרא לתומכים פוטנציאליים "להצטרף לשורות הארגון". מנהיג דאעש אמר כי מעמד הארגון מוסיף להיות "חזק ויציב", וכי "מדי יום יוצאים לפועל מבצעים בחזיתות שונות", תוך שהוא מציין כמה מחוזות בהם מאלי והלבנט, אולם לא פירט באילו מועדים הן יתרחשו.

בחודש אפריל הפיץ ארגון הטרור  תיעוד חדש של מנהיגו, זאת לאחר 5 שנים בהן פורסמו אודותיו שמועות שונות באשר למצבו. קודם לתיעוד זה, הסרטון האחרון שבו תועד אל-בגדדי היה ב-2014, אז תועד בעת שנשא דרשה במסגד במוסול, בירת הארגון בעיראק. בספטמבר 2017, פרסם דאע"ש הקלטה בה נשמע אל-בגדדי מתייחס למצבו של הארגון בסוריה וכן להתפתחויות בזירה הבינלאומית. בהקלטה, אל-בגדדי קרא ללוחמי הארגון להמשיך במתקפות הטרור במדינות המערב, תוך שהוא קבע כי כוחה הבינלאומי של ארצות הברית נחלש. "הילחמו בהם וארבו להם בכל מקום", אמר. "הגבירו את ההתקפות והפכו את מרכזי התקשורת והלוחמה הפסיכולוגית של הכופרים ליעד עבורכם".

גם באוגוסט 2018 פורסמה הקלטה בה פנה מנהיג דאעש לאנשי ארגונו במסר לפיו "עבור לוחמי הקודש משקל הניצחון או התבוסה אינו נמדד בשאלה אם עיר או עיירה נגנבו או נפלו לידי מי שיש לו עליונות אווירית, טילים בין-יבשתיים או פצצות חכמות".

למעשה, מאז פרסום הסרטון האחרון בשנת 2014, אל-בגדדי ירד למחתרת מחשש לחיסולו בידי המערב. מאז ועד לאחרונה התרבו דיווחים שגויים כי מנהיג דאעש חוסל. כל למשל, ביוני 2017 הוציא משרד ההגנה הרוסי הודעה רשמית לפיה ייתכן כי בהפצצה רוסית במחוז א-ראקה, אל-בגדדי חוסל, דבר שכעבור זמן התברר כשגוי.

כן גם דווח בינואר כי אל-בגדאדי "נפצע אנושות" במתקפה אווירית בצפון עירק שנערכה על ידי הכוחות האמריקניים. בשיחה עם CNN הבהיר דובר הפנטגון, פיטר קוק: "אנחנו חושבים שאל-בגדאדי חי ומוביל את ארגון המדינה האסלאמית. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לעקוב אחרי תנועותיו. אם נקבל את ההזדמנות, אנחנו בהחלט ננצל אותה". בעוד האמריקנים מדגישים, בארגון המשקיפים הסורי למען זכויות האדם טענו בתוקף כי יש בידיהם "מידע מאושר" לפיו אל בגדאדי חוסל.

תגיות:דאעשאבו בכר אל-בגדאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה