חדשות בארץ

באמצע נאום גנץ: יו"ר ועדת הבחירות הורה לפזר את הכנס

בשעה שיו"ר כחול לבן נאם בכנס בחירות אחרון, הורה יו"ר ועדת הבחירות לפזר את האירוע בשל תעמולת בחירות. ההחלטה ניתנה בעקבות עתירת הליכוד שציינה כי האירוע מתקיים לאחר השעה 19:00, שאחריה חל איסור לקיים תעמולת בחירות. כחול לבן: "האירוע מתקיים בסביבתו של גנץ וסגור לסיקור תקשורתי"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאלץ לקטוע הערב (שני) את נאומו באירוע סיום הקמפיין בכפר אחים, זאת בעקבות הוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, שפסל את האירוע.

עמדתו של יו"ר ועדת הבחירות התקבלה בעקבות עתירה שהוגשה אליו ממפלגת הליכוד, שדרשה ממנו להוציא צו מניעה האוסר להעביר את האירוע בשידור חי בערוצי הטלוויזיה. בעתירה הוסבר כי לנוכח העובדה כי כנס הבחירות האחרון של כחול לבן צפוי להתקיים בשעה 20:00 – שעה לאחר תום המועד שמותר לקיים בה תעמולת בחירות, הרי שקיומו יהווה "הפרה בוטה" של חוק הבחירות לכנסת.

השופט מלצר קיבל את העתירה ואסר באופן גורף את כל קיומו של הכנס, וקבע כי "בשים לב לנטען בעתירה, ולנוכח הוראות סעיף 129 לחוק הבחירות לכנסת, התשכ"ט-1969, המורה כדלקמן: 'משעה 19:00 בערב ביום שלפני יום הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על-ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה'. ניתן בזאת צו מניעה המורה שלא לקיים את אירוע הבחירות המתוכנן להתקיים הערב בבית העם במושב כפר אחים בשעה 20:30. לנוכח מסקנתי האמורה, מתייתר הצורך במתן צו מניעה שיורה לאסור על שידור האירוע הנ"ל בהתאם לסיפא לסעיף האמור".

בעתירת הליכוד נטען כי בהינתן החוק האוסר תעמולת בחירות ברדיו ובטלוויזיה בכול 60 הימים שקודם הבחירות, "קיים חשש ברמה גבוהה של ודאות כי אם נאומו של יו"ר כחול לבן, בכנס שהוא לכשעצמו מהווה עבירה על חוק הבחירות לכנסת, ישודר בשידור ישיר, הוא יכלול תכנים שהינם בבחינת תעמולת בחירות, בנושאים שונים". עוד טענו כי "חשש זה הוא ברמה גבוהה של ודאות שכן הכנס הוגדר על ידי כחול לבן 'כנס בחירות אחרון'".

לאחר הגשת עתירת הליכוד, בכחול לבן הבהירו כי האירוע יהיה סגור לתקשורת. מהמפלגה נמסר כי מדובר ב"אירוע סיום לחודשים האחרונים, בו גנץ נפגש עם אלו שעודדו אותו לצאת לדרך. ולכן, האירוע סגור לסיקור תקשורתי".

תגיות:בני גנץבחירות 2019ועדת הבחירות המרכזית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה