חדשות בארץ

ש"ס נגד עיריית ת"א: עתרה נגד יוזמת העירייה שמציעה הטבות כספיות למצביעים

מפלגת ש"ס עתרה לוועדת הבחירות נגד עיריית תל אביב, לאחר שזו הציעה כרטיסים חינם למופעי תרבות ובירה בעשרה שקלים לכל תושב שיתעד את עצמו מצביע. בש"ס טוענים כי מטרתה הישירה של העירייה הוא לעודד הצבעה למחנה המרכז-שמאל, ומצביעים על העובדה כי בבחירות האחרונות הצביעו מחציתם לכחול לבן. עיריית ת"א: "מדובר בהפנינג בחירות המשתלב בהמולת הבחירות הכללית ובהקשר לאופייה הפסטיבלי של העיר"

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת ש"ס הגישה אמש (שני) עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, בדרישה למנוע מעיריית תל אביב את קידום יוזמתה להעלאת אחוז ההצבעה באמצעות הטבות כספיות, זאת בטענה כי מדובר בשוחד בחירות. לפי יוזמת העירייה, כפי שפרסמה אתמול, כל תושב העיר שיתעד עצמו מצביע, יקבל בתמורה שלל הטבות כספיות, בהן כרטיסים חינם לאירועי תרבות, בריכות עירוניות ובירה ב-10 שקלים.

המהלך של עיריית ת"א נועד להעלות את אחוז ההצבעה בקרב תושביה, שבבחירות הקודמות הצביעו מחציתם למפלגת כחול לבן, באמצעות שוחד. עתירות הוגשו גם נגד עיריות שוהם וראשון לציון, שיצאו גם הן ביוזמה דומה. לפי חוק הבחירות לכנסת, קנסות יושתו על "הנותן או המציע שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מלהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסוימת".

תל אביב, כך לפי נתוני ועדת הבחירות המרכזית בבחירות האחרונות, נחשבת למעוז מובהק של מצביעי מחנה המרכז-שמאל, ואחוז ההצבעה בה עשוי להשליך באופן ישיר על תוצאות הבחירות. כך למשל, חלק מראשי כחול לבן סבורים כי אם יצליחו להביא את שיעורי ההצבעה בעיר ל-70% - הניצחון בידם. בעתירה כתב עו"ד ח"כ משה ארבל, המשמש כסגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם המפלגה, כי "בעינינו לא רק שהמשיבים הציעו שוחד בחירות, אלא מציעים הם את מרכולת השוחד שלהם במשאבי הציבור שברשותם". לדבריו, "המשיבים, במעשיהם ובשלל הטבות המנויות בפרסומיהם, עוברים בריש גלי, במופגן ובמוצהר קבל עם ועדה על האיסור הקובע בחוק לשדל אדם להצביע או להימנע מלהצביע בכלל או בעד רשימה מסוימת".

מעיריית תל אביב נמסר: "נוכח אחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות לכנסת, מצאה לנכון העירייה לעודד את ההצבעה, תוך פנייה לאוכלוסיית העיר בכללותה, על כל קבוצותיה וגווניה, ללא קשר לשייכות פוליטית. במסגרת הקמפיין, כל מי שיצביע בבחירות יוכל ליהנות מפעילויות שונות במתקני העירייה ללא עלות. יש להדגיש כי ההטבות כוללות גם בריכות בדרום העיר ורשימת הברים כוללת גם בר כשר".

עוד נמסר כי "מדובר בהפנינג בחירות המשתלב בהמולת הבחירות הכללית ובהקשר לאופייה הפסטיבלי של תל אביב-יפו, שמטרתו להפוך את יום הבחירות לחגיגה גם במרחב הציבורי. השאיפה היא שבדרך זו, בנוסף לפרסומים הרגילים הקוראים להצביע ולהשפיע, יוגשם האינטרס הציבורי של הגברת ועידוד ההצבעה בבחירות לכנסת".

תגיות:ש"סעיריית תל אביבבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה