חדשות בארץ

דה מרקר מציג: מהו האיום הגדול ביותר לעתידה של ישראל?

בכתבה שפורסמה באתר הכלכלי דה מרקר, העוסקת בשיעור הילודה בישראל, נטען כי "כחול לבן וישראל ביתנו אינן טועות כשהן שמות את הסוגיה החרדית במרכז מערכת הבחירות", וזאת משום ש"האיום האיראני והטרור העזתי בטלים בשישים ביחס לאיום החרדי"

  • ט"ז אלול התשע"ט
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא
קמפיין הבחירות האנטי-חרדי של ישראל ביתנו, אליו הצטרף לאחרונה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מוצא את ביטויו בכתבות בתקשורת נגד המגזר החרדי. דוגמה בוטה אחת לכך התפרסמה היום (שני) באתר הכלכלי דה מרקר.

הכתבת מירב ארלוזורוב תוהה בכותרת "למי יוגש החשבון? מספר התלמידים החרדים מזנק ב- 60% בתוך 25 שנים". היא טוענת בכתבתה נגד "שיעור הילודה הגבוה באופן חריג בחברה הישראלית", שלדבריה הופך את ישראל במהירות ל"מדינה המפותחת הצפופה בעולם".

"כחול לבן וישראל ביתנו אינן טועות כשהן שמות את הסוגיה החרדית במרכז מערכת הבחירות", סבורה הכתבת. את חצי ביקורתה כלפי המגזר החרדי היא מטיחה בשל הילודה הגבוהה בקרב ציבור זה, שלדבריה "מרקיעת שחקים". מאידך, היא משבחת את הערבים על הירידה המסתמנת בקרבם בשיעור הילודה. לדבריה, הם "נוהגים בתבונה רבה יותר מהיהודים, ומבינים שילודה גבוהה יותר אינה בהכרח דבר חיובי". בהקשר זה היא תוקפת את החברה היהודית בכללותה: "המהפך שעוברת החברה הערבית – שמתפתחת לכדי חברה מודרנית עם שאיפה לחינוך איכותי ולהשקעת מרב המשאבים בכל ילד – חולף מתחת לרדאר של החברה היהודית, שעסוקה בעיקר בהסתה ובשנאת ערבים, במקום לראות בהם שותפים שווים לבנייתה של ישראל".

מכאן מגיעה ארלוזורוב למסקנה, לפיה "למספרים הללו יש משמעות אחת: החברה הערבית אינה מאיימת על עתידה של ישראל, והיא כבר אינה בעיה חברתית-כלכלית מרכזית. לעומת זאת, הגידול המואץ של החברה החרדית הוא האיום הגדול ביותר על עתידה של ישראל, וכל התפתחות שתתרחש בחברה החרדית תכריע את גורל המדינה – פשוט בגלל מספרם העצום של החרדים"

"נתניהו מנסה למשוך את מערכת הבחירות לנושאים כמו האיום האיראני, הטרור העזתי או ברית ההגנה עם האמריקאים – רק שכל האיומים הללו בטלים בשישים ביחס לאיום החרדי. אם ישראל תיכשל בקידום החברה החרדית, לא יהיה לה עתיד", מסכמת הכותבת את טיעוניה.

 

רוצים לדעת את האמת מאחורי העובדות, הנתונים והמספרים?צפו ברב זמיר כהן, המנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ- 13 דקות

תגיות:הסתהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה