חדשות בארץ

גנץ מחלק תיקים לפני הבחירות: אשכנזי לביטחון, יעלון לחינוך

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, הודיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי מועמדו לתפקיד שר הביטחון הוא גבי אשכנזי, וכי הוא מייעד את משה יעלון לתפקיד שר החינוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ כבר סגר תיקים ותפקידים לאחמד טיבי, איימן עודה, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. ניסנקורן כבר שר אוצר"

צמרת כחול לבן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)צמרת כחול לבן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (שני) כי אם יוטל עליו התפקיד להקים את הממשלה הבאה – בכוונתו למנות לשר הביטחון את מספר 4 ברשימתו, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

"יש שני תחומים שהם החשובים ביותר במדינת ישראל – ביטחון וחינוך", כתב גנץ בטוויטר. "לכן החלטתי לייעד את גבי אשכנזי, רמטכ"ל צה"ל, איש גולני ומי ששיקם את צה"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה, לתפקיד שר הביטחון. גבי ידע להחזיר את ההרתעה ואת תחושת הביטחון לאזרחי ישראל בדרום, בעוטף עזה, בצפון ובכל מקום בישראל".

גנץ הוסיף כי לתפקיד שר החינוך הוא מייעד את מספר 3 ברשימת כחול לבן, משה יעלון – "מגדלור של מוסר וערכים, ומי שיודע לחבר את כל חלקי החברה הישראלית, שיאחה את הקרעים בחברה הישראלית", כלשונו. גנץ הוסיף כי "עכשיו רק צריך לבחור – ממשלת חסינות קיצונית או ממשלת אחדות חילונית".

בתגובה להכרזתו של גנץ, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "גנץ אמר אתמול לאודי סגל שהוא 'יממש את המדיניות של מרצ'. היום הוא כבר מתחיל לקיים. גנץ כבר סגר תיקים ותפקידים לאחמד טיבי, איימן עודה, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. ניסנקורן כבר שר אוצר. רק ללפיד לא נשאר?". יצוין, כי על פי הסכם הרוטציה שחתמו ביניהם לפיד וגנץ, במחצית הראשונה של הקדנציה לפיד אמור לכהן כשר חוץ, עד שיחליף את גנץ בראשות הממשלה.

שר החוץ ישראל כץ הגיב אף הוא על הצהרתו של גנץ, וכתב בטוויטר: "אחרי שלא הצליחו לשכנע את לפיד לוותר על הרוטציה, יצאו כחול לבן בספין חדש. אשכנזי שר ביטחון בממשלת הצללים. והשותף ליברמן? מושלך חזרה לאפסנאות, אחרי ששתו לו חזרה את המנדטים של בוחרי השמאל. איימן עודה עדיין ממתין לתיק הפנים". 

כזכור, גנץ הצהיר אמש כי אם ייבחר לראש ממשלה, בכוונתו לממש את סדר היום של מחנה השמאל. "אני אומר לאהוד ברק שאני טורח שנהיה המפלגה הגדולה, כי בשביל שהאג'נדה של המחנה הדמוקרטי תתממש, בשביל שהאג'נדה של מפלגת העבודה תתממש – אני צריך להיות ראש הממשלה. הוא יכול לדבר על האג'נדה שלו עד מחר בבוקר – היא לא תתקדם מטר כשביבי יהיה שם". התבטאותו של יו"ר כחול לבן באה בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה לשעבר ומועמד המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, שפנה לגנץ בסרטון: "גנץ, אני חושב שאתה יכול להיות ראש ממשלה. אז למה אני לא מצביע לך? כי אני מאמין לך שתקים ממשלה עם הליכוד – עם רגב, ביטן, אמסלם, חוטובלי ולוין. ממשלה שתהיה בהכרח בהובלת הימין, ותנסה לגרור אותך לאותה קיצוניות. זה לא שינוי. ביני ובינך, גם אתה יודע את זה. כדי לעשות שינוי, אתה צריך מחנה עם דרך, אתה צריך את המחנה הדמוקרטי".

תגיות:בני גנץבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה