חדשות בארץ

ש"ס עתרה נגד חברת טיב טעם

בעתירה דחופה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית, מבקשת ש"ס להורות לחברת טיב טעם להסיר סרטון פרסומי בו קראה בעקיפין לאזרחים לצאת ולהצביע, תוך הפרת חוק מימון מפלגות

חבר הכנסת משה ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)חבר הכנסת משה ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

תנועת ש''ס עתרה היום (ראשון) ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בדרישה להסיר סרטון פרסומי של חברת טיב טעם, הקורא בעקיפין לאזרחים לצאת ולהצביע למפלגות שחרתו על דגלן חילול שבת והחלנה של המרחב הציבורי בישראל.

חברת טיב טעם, המשווקת כידוע מוצרי חזיר, עלתה באחרונה בקמפיין רשתי הקורא להציל את סניפה בשכונת רמת החייל בתל אביב, שראש העיר רון חולדאי החליט על סגירתו. במסגרת הקמפיין, פרסמה החברה ביום חמישי האחרון סרטון, המבקש לקשור בין סגירת הסניף לבין סוגיות פוליטיות נפיצות העומדות על סדר היום של מערכת הבחירות, ביניהן חוק הגיוס, חוק המרכולים ותחבורה ציבורית בשבת.

בעתירה הדחופה שהגישה ש"ס, באמצעות חבר הכנסת משה ארבל ועורך הדין ישראל באך, נאמר כי "טיב טעם מבקשת במוצהר לעודד הצבעה למפלגות אשר יקדמו אג'נדה אנטי-יהודית ואנטי-מסורתית קיצונית. ניכר כי קמפיין זה של המשיבה מתכתב עם הקמפיינים הפוליטיים של רשימות שונות מגוש השמאל, אשר אף הן מדגישות במערכת הבחירות הנוכחית עמדות ליברליות קיצוניות וזרות ביחס לסוגיות אלו, ומבקש לתמוך בהן ולחזקן".

על פי העתירה, טיב טעם עברה בכך על חוק מימון מפלגות, האוסר על תאגיד להעניק תרומה ישירה או עקיפה למפלגות ולרשימות: "אין חולק כי בהעלאת סוגיות פוליטיות נפיצות בשעה זו, פחות משבוע לפני בחירות, תוך לקיחת צד מובהק בנושאים אלו המצויים במחלוקת ציבורית עזה, מבקשת המשיבה להשפיע על תוצאות הבחירות בדמות עידוד הצבעה למפלגות שמאל המחזיקות בעמדתה".

בש"ס מציינים, כי "הסרטון מלא בשקרים וממשיך את קו ההסתה של מפלגות השמאל כלפי החרדים והיהדות, שכן הסניף נסגר בהחלטה של ראש העיר, המשתייך למחנה השמאל, וללא כל קשר לחוק המרכולים". בעתירה הודגש כי "מלבד המגמה להתערב בבחירות ובהנעת מצביעים להצביע למפלגות השמאל, עושה זאת המשיבה תוך הטעיית הציבור והולכתו בכחש תוך עירור מדנים בציבור בשעה מתוחה זו".

נוסף לבקשה ממלצר להורות לחברה על הסרת הסרטון ולאסור עליה להמשיך בקמפיין פוליטי, מבקשת ש"ס לחייב את טיב טעם למחוק מאגר מידע אותו היא מקימה במסגרת הקמפיין, שכן בכך היא עוברת על חוק הגנת הפרטיות.

ממפלגת ש''ס נמסר בתגובה: "כך אלו המומחים בשיווק החזיר, מראים עצמם כפועלים באופן לגיטימי בעבור בית עסק, אך בפועל עוברים בריש גלי על הוראות החוק הברורות. כמאמר רש''י: עשיו היה נמשל לחזיר שנאמר: 'יכרסמנה חזיר מיער'. והחזיר הזה כשהוא שוכב, פושט טלפיו לומר: "ראו שאני טהור", כך אלו גוזלים וחומסים ומראים את עצמם כשרים".

תגיות:ש"סבחירות 2019משה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה