חדשות בארץ

הנשיא ריבלין לשר דרעי: "כואב את פסילת הציבור החרדי"

נשיא המדינה הגיב לדברי דרעי ששאל אותו "מדוע אינו דורש מלפיד, גנץ וליברמן שלא להחרים אוכלוסיות שלמות רק בגלל שהם שומרי שבת, מניחים תפילין ואוכלים כשר?". בתשובתו כתב ריבלין כי "מי שמכיר אותי, כמוך, יודע היטב כמה אני כואב את הפסילה של ציבורים בישראל, בתוכם הציבור החרדי, ואת רמת השיח הקשה שאליו הובלנו במערכות הבחירות האחרונות"

ריבלין ודרעי (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)ריבלין ודרעי (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה היום (ראשון) בחריפות את קמפיין הבחירות של כחול לבן וישראל ביתנו, הקורא להדיר את המגזר החרדי מהממשלה הבאה. "כואב את רמת השיח הקשה שאליו הובלנו במערכות הבחירות האחרונות", כתב ריבלין בחשבון הטוויטר שלו, זאת במענה לדבריו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ששאל את האחרון מדוע נמנע מלגנות זאת.

"אמש, בבית כנסת בירושלים, שאלתי את כבוד הנשיא, ראובן ריבלין, מדוע אינו מוחה נגד הקריאות להחרים את החרדים? מדוע אינו דורש מלפיד, גנץ וליברמן שלא להחרים אוכלוסיות שלמות רק בגלל שהם שומרי שבת, מניחים תפילין ואוכלים כשר?" סיפר דרעי בציוצו. "לצערי הנשיא שותק. גם עיתונאים שפנו לתגובה לא נענו. עצוב".

זמן קצר לאחר שהפנה אליו את השאלה, השיב לו הנשיא: "ידידי הרב אריה, מי שמכיר אותי, כמוך, יודע היטב כמה אני כואב את הפסילה של ציבורים בישראל, בתוכם הציבור החרדי, ואת רמת השיח הקשה שאליו הובלנו במערכות הבחירות האחרונות. אין בקיא ממך גם בפעילות היוצאת מבית זה, חלקה יד ביד אתך לביסוס השותפות בין החברה החרדית וכל שבטי ישראל", כתב.

ריבלין הוסיף: "בגילי, אני עדיין זוכר את ימי "בלי חירות ובלי מק"י" וכואב מה שנדמה כתזכורות כואבות מצדדים שונים במפה הפוליטית לאותן אמירות שאז כמו היום היו מגונות בעיניי. בימים אלו של חודש אלול ותקופת בחירות, בחרתי לנהוג כמאמר הנביא עמוס 'המשכיל בעת ההיא יידום'". הנשיא חתם את דבריו לשר דרעי: "את מספר הטלפון שלי אתה בוודאי זוכר".

תגיות:ראובן ריבליןחרדיםאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה