חדשות בארץ

ח"כ כהן: הציבור המסורתי, הדתי והחרדי תחת מתקפה חסרת תקדים

סגן שר האוצר, יצחק כהן, מתח ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואמר כי התנהגותו צינית ואופורטוניסטית: "לא היה לו מפעל אחד חיובי, הוא כולו רצף של תקלות שליליות, של נזקים בלתי הפיכים"

כהן (צילום: פלאש 90)כהן (צילום: פלאש 90)
אא

שר סגן האוצר, חבר הכנסת יצחק כהן (ש"ס), תקף הבוקר (ראשון) בחריפות רבה את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הקמפיין האנטי-חרדי אליו הוביל את מערכת הבחירות לכנסת ה- 22.

בראיון לאתר ynet, אמר כהן: "אנחנו כרגע מתמודדים עם מתקפה חסרת תקדים על הציבור המסורתי, הדתי והחרדי. פעם ראשונה בהיסטוריה שמפלגות מתאחדות תחת האג'נדה של ליברמן, לפיד וגנץ. זאת התקפה חסרת תקדים על עם ישראל, תורת ישראל ומורשת ישראל".

"אנחנו בטוחים שבחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, בעזרת השם היה לא תהיה. עם ישראל חי וקיים בזכות תורת ישראל. אנחנו נמשיך באותה דרך ונתגבר על כל המשטינים", הוסיף כהן.

בתשובה לשאלה האם הוא מבין את שינוי הכיוון שעשה ליברמן בקמפיין הנוכחי, למתקפה גורפת נגד הציבור החרדי, אמר כהן: "ליברמן בעצמו לא מבין את ההתנהלות שלו. מי שינתח את ההיסטוריה של ליברמן, יבחין שלא היה לו מפעל אחד חיובי. הוא מתעלל גם בציבור שלו, יוצאי ברית המועצות – מתוך ציניות ואופורטוניזם. אם בממשלה הקודמת הם יכלו כבר לקבל פנסיות – גם את זה הוא מנע מהם. הוא כולו רצף של תקלות שליליות, של הפלות ממשלות ימין, של נזקים בלתי הפיכים".

סגן השר הדגיש כי להבנתו ליברמן לא יהיה חבר באף ממשלה שתקום לאחר הבחירות: "אם תהיה ממשלה צרה של 61 מנדטים – ודאי לא יקחו אותו. אם חלילה וחס תהיה ממשלה רחבה – גם אז לא יקחו אותו. הוא מחוץ לסיפור בכל מקרה".

כהן נשאל האם ישנה כפייה דתית בישראל, וענה: "יש כפייה חילונית. ליברמן הולך לחנות שנמכר בה חזיר בשבת ועושה זאת בפרהסיה ולהקניט, זו כפייה חילונית. הוא הלך לטיב טעם, חנות שמוכרת חזיר. אין לו גבולות. אם היו לו גבולות – הוא כבר חצה אותם".

בהתייחסו לחוק המרכולים, הסביר כהן כי לא מדובר בחקיקה דתית, אלא בחקיקה סוציאלית: "זו חקיקה שנותנת מנוחה. גם יהודים – לא כולם חרדים – צריכים לנוח בשבת, ורוצים את זה. אנחנו מעולם לא כפינו, מעולם לא פעלנו לחקיקה דתית. חקיקה חילונית תמיד הייתה. החרדים מעולם לא פרצו את הסטטוס קוו".

כהן מתח ביקורת חריפה גם על הקמפיין של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהכריז כי בכוונתו להקים ממשלת אחדות חילונית: "הציבור לא טיפש. הוא רוצה לשמוע מה התוכניות המדיניות, הביטחוניות והכלכליות שלך. במקום זה אתה מתנפל כמו אחוז אמוק על תורת ישראל? הציבור דוחה את זה בשאט נפש".

תגיות:אביגדור ליברמןש"סיצחק כהןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה