כתבות מגזין

ח"כ מלכיאלי בראיון גלוי לב: "נעשה הכל כדי למנוע את החרפה"

הפחד הנורא ("לא מסוגלים לחשוב על חרפה וביזיון") ניסיון קישוש קולות של הרגע האחרון (מגיעים גם לאזורים חילוניים), הפנייה הנרגשת ("תעזבו הכל ותבואו להצביע") והאמונה ("אסור לנו לבייש את מרן"). ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון נרגש, רגע לפני היציאה לקלפי

(צילום: שלומי כהן)(צילום: שלומי כהן)
אא

השבוע זה עומד לקרות: אחרי שלושה חודשים של שאננות לצד דריכות ותחושת סקרנות לצד פחד וחשש, עומדים אזרחי ישראל לתת את קולם בקלפי ולהביא את מסע הבחירות הממושך סוף-סוף אל קיצו.

ח"כ מיכאל מלכיאלי, המשובץ כמועמד מספר 6 ברשימת ש"ס, אשר כיהן בכנסת ה-20 במגוון ועדות ותפקידים, פינה מזמנו כדי להשיב לשאלות העומדות על הפרק ואף לתת את הערכתו לצפוי לנו במערכה הקרובה.

(צילום: יעקב כהן)(צילום: יעקב כהן)

 

משאל עם אמתי

בוא נפתח בשאלה הפשוטה - מהי החשיבות הגדולה להצביע בבחירות הקרובות ולהוסיף עוד מנדט לש"ס? הרי ממילא המפלגות החרדיות אינן מהוות לשון מאזניים ומקובל לטעון שליברמן הוא זה שיטה את הכף, אז מדוע משנה אם יהיה קול יותר או קול פחות?

"קודם כל ישנה חשיבות גדולה מאוד להצבעה גם כשלא נחשבים ללשון מאזניים, כי כמו שאומרים 'כל קול קובע'. ראינו זאת היטב בבחירות האחרונות. אם לפני שלושה חודשים לא היינו מקבלים שמונה מנדטים אלא תשעה, היינו הופכים לשותפים בקואליציה של ממשלת ימין. יכולנו למנוע בכך את הצעידה לבחירות נוספות. חישבו על כך - כל הכסף הממשלתי שבוזבז בשלושת החודשים האלו וגרם לקיצוצים בשכבות החלשות, מלמד אותנו כמה משמעותי כל קול. 

"אבל יש גם משהו מעבר לכך – כעת, בבחירות הספציפיות האלו, זוהי הפעם הראשונה בה נערך כאן משאל עם אמתי שבודק אם אנחנו רוצים דת, יהדות ואת הקב"ה כחלק ממדינתנו, או שמא אנו מעדיפים חלילה הפרדת דת ממדינה, עם תחבורה ציבורית בשבת, כותל רפורמי וגיוס בחורי ישיבות לצבא. כן, ביום שלישי יצביעו אזרחי ישראל ויקבעו אם הם רוצים מדינה דתית עם מסורת וחמלה, או חלילה מדינה לעשירים מרעננה ותל אביב, שרק תעמיק את פער המעמדות".

אתה אופטימי? נראה לך שאנשים מבינים את המשמעות הזו?

"חד משמעית – לא. לצערי התחושה היא שיש שאננות גדולה בציבור, ואם חלילה אנשים לא יתעשתו בזמן, אז במקום לטרוח חמש דקות כדי להגיע לקלפי, הם ייאלצו לחוות ארבע שנים של בכייה קשה, בהן נגלה מידי יום חוקים חדשים שמרחיקים אותנו מהתורה ומהדת, וכמובן – כל ההישגים שלנו בתחומי הפריפריה יחזרו אחורה, כי לא יהיה מי שידאג לציבור שאינו גר במרכז הארץ ומרופד בכסף. אומר את האמת – אני לא חושב שיש דרך לנער את כולם. לנו, כראשי מפלגה וחברי כנסת אין הרבה מה לעשות כדי לייעל את המצב. כל עוד הציבור לא ינער את עצמו בדחיפות – נהיה מצויים בבעיה קשה מאוד. אנשים צריכים להתנער ולהבין שאין זמן לחלום, אלא כל אחד מאתנו מוכרח להביא את עצמו אל הקלפי ואף לצרף אליו מקורבים וחברים, כדי למנוע את החרפה הצפויה. חשבו על כך – זו עלולה להיות חרפה נוראה אם חלילה ש"ס תרד במנדטים. קשה לי להאמין שיש מי שמסוגל להשלים עם החרפה הזו".

אתה מנסה לומר במילים אחרות שהמקסימום שאתם שואפים אליו הוא לא לרדת משמונת המנדטים של הפעם הקודמת?

"כמובן שאנחנו שואפים לגדול, ש"ס שואפת תמיד לגדול ואנו מאמינים שיש סיכוי לא מבוטל שזה יקרה. אבל חלילה אנחנו גם יודעים שעלול להיות הפוך. אם הציבור יהיה אדיש, נצטמצם לשבעה מנדטים ואולי אף לשישה. אף אחד לא רוצה את הביזיון הזה. כל ספרדי מבין ויודע שכבודו של מרן מוטל על כף המאזניים. איננו רוצים לראות את מפעלו של מרן קורס והולך לאופוזיציה, אלא רוצים להביא עוד ועוד הישגים. אני חושב שכל אחד מוכרח להעמיד מול עיניו את המראה הזו".

ואיך ש"ס פונה כעת לקהל הבוחרים החילוני במצב שעל הנישה החברתית מתחרות עוד מפלגות, כמו למשל מפלגתו של עמיר פרץ שמבטיחה 'כיפת ברזל חברתית'?

"עמיר פרץ אינו מתחרה שלנו בכלל, ולמעשה אין כיום אף מפלגה בגוש הימין שמתמודדת על אותו מצע של ש"ס. בזמנו היה את כחלון שדשדש אחרינו ודגל בערכים דומים, אך מאז שהוא נצמד לליכוד כבר אין משמעות למצע שלו. אפשר לומר שאין כיום אף מפלגה בגוש הימין שרואה את עצמה מחויבת לדאגה לצרכיהן של השכבות החלשות. זהו מסר שאנחנו מעבירים גם דרך הקמפיינים בציבור החילוני. אפשר לראות את המודעות שלנו פרושות בכל השכונות המעורבות, עם קמפיינים גדולים ופרסומים בכל הרשתות החברתיות. אנו לא יכולים לדעת כמה בדיוק בציבור החילוני מצביעים ש"ס, אבל מניתוחים פנימיים שאנו עושים, ברור שמדובר בקהל גדול מאוד. ש"ס היא מפלגת הבית של הציבור הספרדי – גם של בני התורה וגם של המזרחיים שאינם דתיים, אך רואים בה סוג של בית".

 

סיורים ממטה למטה

מהן התכניות האישיות שלך ליום הבחירות?

"כמנהל מטה ירושלים, עיר בעלת 35 אלף מצביעים, יש לנו 12 אזורים ובהם מאות מתנדבים. אני אישית עומד להעביר את יום הבחירות שלי בסיורים בין מטה למטה ובטיפול בבעיות השונות והמגוונות שצצות תמיד. השאיפה שלי היא לנהל את המערכה הזו באופן הכי מקצועי ונכון שיכול להיות. אני חושב שכיום אין במדינת ישראל אף מפלגה בעלת ידע לניהול מערכות בחירות כמו ש"ס. אנו עומדים להקצות את כל המשאבים, הידע והפריסה הגדולה שלנו, כמו גם את כל הכוחות של פעילי המפלגה, כדי להעביר את יום הבחירות בצורה הכי מקצועית שיכולה להיות".

באיזו שעה אתה עומד להתחיל את יום הבחירות?

"כבר התחלתי אותו הבוקר, יום ראשון. כבר היום ישבתי בשעות הבוקר המוקדמות במטה המרכזי של ש"ס בירושלים, יחד עם הרב צביקה כהן וכל הצוות המרכזי שלנו, בניסיון לתכנן את האירוע של יום הבחירות ועם תפילות רבות לסייעתא דשמיא".

כמובן שהשאיפה היא שהחרדים ייכנסו לקואליציה, אך בוא נבדוק גם מצב אחר – האם לדעתך גם מהאופוזיציה תוכלו עדיין להשפיע?

"אין ספק שההשפעה מהאופוזיציה היא מינורית בלבד, בלי שום השוואה לקואליציה. עם זאת, ברור לנו שלא נמכור את הערכים שלנו בעד קואליציה. אם התנאי לכניסה לקואליציה יהיה השלמה עם קווי יסוד המתנגשים עם חמלה ומסורת ישראל, נלך בראש מורם לאופוזיציה ונילחם משם. אבל בואו נעזוב את התחזית הפסימית, אנחנו עוד נמצאים ביום שלפני, בואו נתמקד ונעשה מה שעוד אפשר, כדי שלא נגיע לרגע של חרפה ובכייה".

אז בוא נהיה אופטימיים -איזה תיקים מעוניינת ש"ס לקבל ביום שאחרי?

"אנו שואפים כמובן לעסוק בנושאים חברתיים ובדברים שש"ס עסקה בהם גם בעבר. אבל גם כאן אני מעדיף שלא לפרט יתר על המידה. בשעות הקרובות אנו רואים משימה אחת מול עינינו – להביא כמה שיותר מנדטים, כמה שיותר קולות, לנער את הציבור האדיש שלא יישאר בבית, אחר כך נעבור לשלבים הבאים. בינתיים אני רוצה להעביר בקשה אחת ויחידה – צאו להצביע, גורלנו וגורל המדינה נמצאים על כף המאזניים, ובידינו הדבר".

תגיות:בחירותכנבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה