חדשות בארץ

הממשלה אישרה את ההכרה ביישוב מבואות יריחו

בישיבה מיוחדת באנדרטת הבקעה, אישרו שרי הממשלה את ההחלטה להכיר ביישוב מבואות יריחו, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הסיר את התנגדותו לקיום ההצבעה

נתניהו בישיבת הממשלה בבקעת הירדן, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)נתניהו בישיבת הממשלה בבקעת הירדן, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ההכרה ביישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן. קבלת ההחלטה התאפשרה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הסיר את התנגדותו הראשונית לקיום ההצבעה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ביום רביעי האחרון על כוונתו להעלות בישיבת הממשלה הצעת החלטה על הסדרתו של היישוב, שהוקם ב- 1999 כחווה חקלאית. אלא שלמחרת פרסם מנדלבליט את חוות דעתו, לפיה בעיתוי הנוכחי – יומיים בלבד לפני הבחירות – הממשלה צריכה לנקוט "ריסון ואיפוק" בהחלטותיה: "לנוכח אופיה של ההחלטה ומהותה, קבלתה בעיתוי הנוכחי – יומיים בלבד לפני מועד הבחירות – מבלי שהוצגה ונדונה לעומק עבודת מטה שקדמה לה, ומבלי שהוצגה כל תשתית המבססת דחיפות או חיוניות בקבלתה בעיתוי הנוכחי דווקא, מתעורר חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות". בישיבה מיוחדת שקיימה הממשלה היום באנדרטת הבקעה שבבקעת הירדן, טען נתניהו כי קיימת דחיפות באישור ההצעה, וזאת בשל הסבירות הגבוהה לפרסומה הצפוי של תוכנית השלום האמריקנית מיד לאחר הבחירות. לאור זאת, ולאחר שקיים התייעצות בנושא עם נתניהו ועם ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הודיע מנדלבליט כי הוא מסיר את התנגדותו.

במשרד המשפטים הבהירו כי "במהלך ישיבת הממשלה נעשתה הפסקה לצורך התייעצות עם ראש הממשלה וראש המל"ל לגבי יסוד הדחיפות בקבלת ההחלטה בנוגע להקמת היישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן. במסגרת ההתייעצות הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה התפתחויות מדיניות מן היממה האחרונה, לצד הערכת ראש הממשלה וראש המל"ל לפיה קיימת דחיפות בקבלת ההחלטה להקים את היישוב על ידי הממשלה בעת הזו. בנסיבות אלו, ונוכח התקיימות רכיב הדחיפות המיוחדת, היועץ המשפטי לממשלה קבע כי על אף שקיימים קשיים משפטיים ניכרים נוכח הקירבה לבחירות – ניתן לקבל את ההחלטה".

בחלקה הפתוח לתקשורת של ישיבת הממשלה, חזר נתניהו והבהיר כי בהתאם להצהרתו בשבוע שעבר, הוא מתכוון להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח מיד עם הקמת הממשלה החדשה: "אני גאה לכנס את ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת דווקא בבקעת הירדן. זה לא רק השער המזרחי של ישראל, זה קיר המגן מן המזרח, משום שבקעת הירדן, יחד עם השטחים ששולטים עליה, שיהיו חלק ממדינת ישראל, מבטיחים שצה"ל יהיה פה לעד. במקום שתהיה לנו מדינה של כמה קילומטרים רוחב, זו מדינה עם עומק אסטרטגי וגובה אסטרטגי. היום הממשלה תחליט על התנעת התהליך של הקמת היישוב מבואות יריחו בבקעה. האישור הסופי כמובן יינתן עם הקמת הממשלה הבאה. מיניתי צוות עבודה בראשות מנכ"ל משרדי, שיגבש מתווה להחלת הריבונות בבקעה ובצפון ים המלח".

ראש הממשלה ציין בדבריו גם את סוגיית החלת הריבונות על כל היישובים ביהודה ושומרון, "כולל השטח של הגושים וגם אלה שמחוץ לגושים, ושטחים נוספים החיוניים לבטחוננו ולהבטחת מורשתנו". לדבריו, סוגיה זו תעלה לדיון בעסקת המאה. נתניהו התייחס גם לשיחה שקיים בסוף השבוע עם הנשיא טראמפ, במהלכה דנו השניים בקידומה של ברית הגנה בין ישראל וארצות הברית: "זה דבר היסטורי, משום שזה מוסיף נדבך עצום של הרתעה אל מול אויבינו, לצד שימור יכולת הפעולה וחופש הפעולה של כוחותינו. על זה תמיד נעמוד".

 

תגיות:אביחי מנדלבליטבחירות 2019מבואות יריחו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה