חדשות בארץ

ברגע האחרון: מפלגת נעם פורשת מהמרוץ לכנסת

מפלגת נעם שרצה בבחירות עם הסלוגן "להיות עם נורמלי בארצנו", הודיעה על הסרת מועמדותה. נמסר כי הודעת הפרישה לא כוללת הסכם או הצהרת תמיכה במפלגה או במועמד אחר, וכי הם צפויים לשוב ולהתמודד בבחירות הבאות: "הקילומטרז' שעשינו בחודשיים הוא לא פחות ממדהים, מפלגה חדשה שאיש לא הכיר הפכה לאחת המפלגות המדוברות ביותר במערכת הבחירות"

שלטי תעמולה של המפלגה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שלטי תעמולה של המפלגה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מפלגת נעם צפויה להודיע אחר הצהריים (ראשון) על פרישה מהמרוץ לכנסת ה-22. בהודעת המפלגה הובהר כי הפרישה לא כוללת הצהרות תמיכה באף מפלגה או מועמדים אחרים. "הצלחנו בסייעתא דשמיא, להביא לקדמת סדר היום את הסיפור שכולם מנסים להשתיק ולהעלים", אמר הרב דרור אריה, יו"ר המפלגה. מטה המפלגה ומשרדיה בירושלים לא צפויים להתפנות.

"הצלחנו באמצעות אלפי מתנדבים, לחשוף בפני עם ישראל את הניסיון של גורמים זרים להשתלט על  המדינה ולפרק את ערכי היסוד שלנו כעם וכמדינה", נכתב. בשעה 16:00 תערוך המפלגה כנס פעילים במלון רמדה בירושלים, במהלכו תכריז על הצעד.

למרות שבשום שלב לא עברה המפלגה את אחוז החסימה, ואף רחוק מכך, במפלגה ציינו כי "הקילומטרז' שעשינו בחודשיים הוא לא פחות ממדהים, מפלגה חדשה שאיש לא הכיר הפכה לאחת המפלגות המדוברות ביותר במערכת הבחירות". לטענתם, "מה שיותר מדהים היא העובדה, שעל אף שהעזנו לומר את האמת שכולם  פוחדים לומר, המסרים שלנו גרפו את תמיכתם של מאות אלפים".

המפלגה, שלא הציגה מצע מדיני-חברתי או כלכלי, עוררה סערה-רבתי כאשר התבטאה באופן חריף נגד הקהילה הגאה. לפי מספר 2 ברשימה, אלדד רבינוביץ', ההודעה על פרישה לא מסמנת את פרישתם מהחיים הפוליטיים, וכי הם צפויים לשוב בבחירות הבאות. "יש לנו אמונה גדולה בדרך, אך הזמן הקצר שעמד לרשותנו, לא הותיר לנו אפשרות לשכנע את התומכים והמתלבטים ביכולת של המפלגה לעבור את אחוז החסימה והמשימה הזו עוברת לבחירות הבאות".

בכיר רשימת ימינה, השר רפי פרץ, ברך את הנהגת נעם "שגילו אחריות" ופרשו מהמרוץ. לדברי הרב פרץ, "לציונות הדתית יש רק בית אחד שילחם על הערכים שלנו בכנסת". ח"כ מוטי יוגב מסר גם הוא כי הוא "‏מברך את ראשי נעם שקיבלו החלטה אחראית, פרשו מהמרוץ לכנסת, בכך הצילו קולות אבודים".

תגיות:בחירות 2019נעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה