חדשות בעולם

איראן: "מוכנים למלחמה כוללת עם ארה"ב, בסיסיה נמצאים בטווח הטילים שלנו"

לאחר שמזכיר המדינה האמריקני האשים את איראן במתקפת הטרור על מתקני הנפט הסעודיים, מפקד בכיר במשמרות המהפכה מאיים במתקפה על בסיסי צבא ארצות הברית: "כולם צריכים לדעת שכל הבסיסים האמריקניים ונושאות המטוסים האמריקניות הנמצאים ברדיוס של 2,000 ק"מ מאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו"

כוחות משמרות המהפכה של איראן (צילום: press tv)כוחות משמרות המהפכה של איראן (צילום: press tv)
אא

בצל מתקפת החות'ים אתמול (שבת) על מתקני הנפט הסעודים, והצהרתה של וושינגטון כי טהראן אחראית לכך, הבוקר איים מפקד בכיר במשמרות המהפכה של איראן במתקפה על בסיסי צבא ארצות הברית ונושאות מטוסיה, שנמצאים בטווח הטילים שלה.

"כולם צריכים לדעת שכל הבסיסים האמריקניים ונושאות המטוסים האמריקניות הנמצאים ברדיוס של 2,000 ק"מ מאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו", אמר מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי ח'אג'יזאדה, שהובא בסוכנות הידיעות תסנים. "איראן תמיד מוכנה למלחמה כוללת", הזהיר.

אמש האשים מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, את איראן במתקפה על שני מתקני הנפט של סעודיה, שבוצעה על ידי הפלגים החות'ים בתימן. פומפאו אמר כי מדובר ב"מתקפה חסרת תקדים על אספקת האנרגיה של העולם". איראן עצמה הדפה את טענות הממשל האמריקני, ובהודעתו של משרד החוץ האיראני נמסר כי "ההאשמות האלה חסרות תועלת, חסרות משמעות ולא נכונות".

החות'ים בתימן לקחו אחריות על "המבצע האווירי הגדול ביותר" שביצעו אי פעם, ומסרו כי עשרה כלי טיס השתתפו בתקיפה באבקאיק. דובר הפלגים אמר כי הם ימשיכו במתקפות על סעודיה, ומפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, שיבח אותם.

בתקיפה, שנעשתה בידי מל"טים, נפגעו שני מפעלי נפט, אחד מהם נחשב למפעל לזיקוק נפט הגדול בעולם. חברת הנפט הממשלתית של ערב הסעודית, Aramco, הודיעה כי בעקבות התקיפה יצומצם ייצור הנפט בקרוב בכ-5.7 מיליון חביות ליום – יותר מ-50% מייצור הנפט היומי בממלכה. ההשלכות לכך יביאו לתמורות חריפות בשוק הנפט העולמי, שסעודיה מוגדרת בו כשחקן מרכזי עם סך ייצוא הנפט הגדול בעולם, ויצניחו ב-5% את תפוקת הנפט העולמי. בשל כך הודיע משרד האנרגיה האמריקני כי הוא בוחן את האפשרות להשלים את הספקת הנפט הסעודית מהמאגרים הרזרביים של ארצות הברית.

למרות שבאופן רשמי קיבלו החות'ים אחריות על המתקפה הגדולה, מזכיר המדינה האמריקני הדגיש כי איראן אחראית למעשה. "טהראן עומדת מאחורי כמעט מאה תקיפות בסעודיה בעוד שהנשיא רוחאני ושר החוץ מוחמד זריף מעמידים פנים כי הם עוסקים בדיפלומטיה", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "אין כל עדות לכך שהתקיפה הגיעה מתימן". אתמול קיים נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיחת היוועצות טלפונית עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן-סלמאן, שמסר כי ארצו "ערוכה ונכונה" להגיב על מתקפת הטרור.

דבריו של מזכיר המדינה האמריקני באים ברקע הניסיון של ממשל טראמפ לחמם את היחסים עם טהראן, ולאחר שבשבוע שעבר הצהיר טראמפ כי הוא לא שולל פגישה עם נשיא איראן, חסן רוחאני, זאת אף "ללא תנאים מוקדמים".

תגיות:איראןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה