הידברות לנוער

שו"ת הידברות לנוער: קשה לי לשמור שבת לבד בחדר

כולם יושבים בסלון וצופים בטלוויזיה, ואני סגורה לבד בחדר... איך אוכל להתמודד ולהעביר את השבת בצורה נעימה?

  • י"ב אלול התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ספיר כותבת:

היי! זכיתי להתחזק ברוך ה' והתחלתי לשמור שבת, אבל אני מודה ששבת זה הכי הכי קשה, בייחוד כשאבא ואמא והאחים יושבים ורואים טלוויזיה, ואני כמו גמדה קטנה בחדר. קצת מייאש, חייבת לציין. אשמח לקבל עזרה איך להעביר את השבת ולהתמודד, דחוף!

* * *

שלום ספיר,
אשרייך שזכית להתקרב לבורא עולם באהבה וברצון! רק אנשים חזקים בליבם ובאמונתם מסוגלים להתמודד עם אתגרים חדשים בחיים. ללא ספק זכית להיות אחת מהם. היי גאה בכוחות שה' נתן לך, ועל שאת מתמודדת עם אמונה גדולה. זה רק מראה שאת חזקה יותר מכפי שנראה לך, ובסוף הדרך עוד יגיע גם האושר.
בתקופה שבה התחזקתי, הייתי גם אני בסיטואציות דומות עם הורי. חשוב שתדעי שזהו שלב טבעי בהתחזקות, שבו אנחנו משנים את הצורה שבה אנו חיים, ולכן יש גם התמודדויות חדשות שאיתן אנחנו צריכים להתמודד ולצמוח. ללא ספק, אכן קשה להיות שונה מכולם ולא במרכז העניינים כשכולם רואים תוכניות בידור וצוחקים או כשצופים בחדשות, ואת בצד, מנסה לחשוב איך אפשר להעביר את המחשבות המציקות האלה. לכן זה הכי טבעי להרגיש צער ובדידות, כי מי לא רוצה להיות במרכז העניינים? מי לא רוצה להיות בשבת עם המשפחה כשכולם צוחקים ונהנים? אף אחד.
אבל חשוב לדעת - במצבים כאלה היצר הרע פותח בחזית מולך ומנסה לערער אותך. מציק לו מאוד שאת מתגברת ומשמחת את הקב"ה. זה חייב להפסק, מבחינתו - כאן ועכשיו!
במצבים כאלה, תנשמי עמוק ותזכרי שאת לא לבד. את אולי לבד בחדר, אבל הקב"ה איתך ושמח בך מאוד, יותר מכפי שאת חושבת. את יקרה וחשובה לו מאוד, ומתוך כך שתדעי שהקב"ה שמח בך - תזכי לשמוח בעצמך. ברגעים האלה תזכרי למה החלטת לא לצפות בטלוויזיה ולשמור שבת – תיזכרי בהחלטה שקבלת, למסור נפש ולהתעלות. ספרי לקב"ה במילים פשוטות כמה קשה לך, וכמה את עושה מאמץ רק בשביל לשמח אותו. שכנעי את הקב"ה לתת לך כוח תמיד, גם אם חס ושלום יהיו מעידות פה ושם, ספרי לקב"ה למה זה חשוב לך כל כך, ושאי תפילה מכל הלב והנשמה בלי להחסיר מילה.
ברגעים אלה, ודאי שלהיות משועמם זה לא פתרון חיובי. לכן, עוד לפני השבת, נסי לתכנן עם עצמך מה את מתכוונת לעשות בערב שבת ובשבת עצמה. מלאי לך את היום בכל מיני דברים טובים ומענגים, כמו ספר טוב, סעודה טובה, שינה, פגישה עם חברות שמכבדות את החלטתך לשמור שבת, וכדומה. בקרי משפחה קרובה, חשבי על דברים שלא הצלחת לחשוב עליהם במהלך השבוע, נקי את הראש מטרדות מיותרות ועשי את יום השבת הזה הכי נעים וטוב שיכול להיות.
בנוסף, נסי, בצורה נעימה ואדיבה, לדבר עם ההורים על ההחלטה שקבלת, ולהציע להם זמן איכות משפחתי - להתגבש כל המשפחה יחד, ללא אמצעי מדיה למיניהם, ולנצל את השבת לזמן איכות משפחתי, שבו כל אחד יוכל לשתף במה שעבר במהלך השבוע. הכי חשוב לזכור שהכול צריך להיות בנחת ובשמחה, ולא בכפיה שנוצרת רק כי משעמם לך.
בסופו של דבר – העיקר הוא לא להתייאש! לא משנה כמה יצר הרע ינסה למכור לך חלומות ופיתויים.
את לא לבד, והרבה מתחזקים כמוך מתמודדים עם האתגר הזה. גם את תעברי אותו.
זכרי תמיד שאת בת של הקב"ה, והוא ייתן לך את כל הכוח להתמודד. רק אל תפסיקי לרצות ולהאמין שתוכלי לעבור כל מכשול ואתגר בדרך. בעזרת ה', יום אחד עוד תזכרי בשבתות הללו כזיכרון מתוק של תחילת הדרך, שבו הוכחת לעצמך כמה את חזקה, ושהקב"ה אף פעם לא מאכזב.
הקב"ה מאמין בך – לכי בכל הכוח!
מוזמנת לקרוא כאן עוד בעניין "שבת ביחד אבל לבד".
הצלחה רבה!

יש לכם שאלה שמעסיקה ומטרידה אתכם? פנו למדור הידברות לנוער במייל support@htv.co.il

תגיות:הידברות לנוערשבתשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה