חדשות בעולם

דיווח: טראמפ הדיח את בולטון כי התנגד להקלת הסנקציות על איראן

בשיחה עם כתבים התייחס הנשיא טראמפ לאפשרות הקלה בסנקציות על איראן, ואמר כי "נראה מה יהיה". ברשת בלומברג דווח כי בולטון הודח לאחר שטראמפ דן על הסרת העיצומים על טהראן כדי להשיג פגישה עם רוחאני, ובבית הלבן נערכים לפגישה בסוף החודש. אחת מהאפשרויות היא כי לפסגה יצטרף נשיא צרפת

טראמפ ובולטון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ ובולטון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הדיח את יועצו לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, משום שהתנגד בתוקף להקלת הסנקציות על איראן – כך דווח הערב (רביעי) ברשת בלומברג. לפי הדיווח, הנסמך על שלושה מקורות המעורים בפרטים, טראמפ דן באפשרות להקל על איראן כחלק ממאמציו לקיים פגישה עם נשיא איראן, חסן רוחאני.

בתוך כך, טראמפ לא פסל את האפשרות של הקלה בסנקציות על איראן, ובשיחה שקיים הערב עם כתבים בבית הלבן, אמר: "נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי הוא מאמין שטהראן מעוניינת להשיג הסכם על תכנית הגרעין שלה.

האפשרות להקל בסנקציות על טהראן עלה שלשום במהלך פגישה של צמרת הממשל בחדר הסגלגל. מזכיר האוצן, סטיבן מנוצ'ין, תמך בצעד, והביע  את תמיכתו בכך שהדבר ייטיב עם ניסיונות החיזור האמריקנים אחר משא ומתן עם איראן בדרך להסכם גרעין חדש. שעות לאחר מכן החליט טראמפ שהוא מדיח את בולטון מתפקידו, ואתמול הוא הכריז על כך. בולטון עצמו אמר  אתמול כי הוא הציע להתפטר באותו הערב, אולם טראמפ אמר לו" בוא נדבר על זה מחר".

הגורמים סיפרו כי הבית הלבן החל להיערך לפסגת טראמפ-רוחאני בשולי העצרת הכללית באו"ם שתתקיים בסוף החודש. עם זאת, איראן מצדה הבהירה כי אין לה כוונה להיפגש עם טראמפ כל עוד  האחרון לא יגלה נכונות להסיר את הסנקציות החריפות מעליה.

עוד נטען בדיווח כי אחת מן מהאפשרויות שהממשל שוקל היא שהפסגה תהיה משולשת, ותכלול את נשיא צרפת, עמנואל מקרון. "בולטון דאג לחסום את כל הדרכים לדיפלומטיה עם איראן, כולל תוכנית שהושגה בתיווך מקרון", כתבה בטוויטר סוזן דימאג'יו, עמיתת מחקר בכירה במכון קרנגי לתרומה לשלום בינלאומי. "הצרפתים מציעים לטראמפ דרך לצאת מהבלגן שהוא יצר. הוא צריך לקחת את זה".

הדחתו של היועץ לביטחון לאומי שנודע בשל הקו ניצי שהוביל נגד טהראן, עשויה לבשר על שינוי דרמטי אפשרי במדיניותו המיליטנטית של הנשיא טראמפ, ופתיחות מסוימת בנוגע להידברות עם איראן שתוביל להסכם גרעין חדש. באיראן חגגו את פיטוריו של בולטון, והבוקר אמרה איראן כי פיטוריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקני שדחף את הממשל לעימות חזיתי מול טהראן, הם הוכחה לכך שמדיניות "המקסימום לחץ" שנוקט ממשל טראמפ מאז מאי אשתקד, נחלה כישלון חרוץ. "דחיקתו לשוליים והסרתו הסופית של בולטון הן לא תאונות, אלא סימן מהדהד לכישלון אסטרטגיית הלחץ המקסימלי של ארצות הברית מול ההתנגדות של איראן", אמר אתמול חסאם א-דין אשנא, יועצו של נשיא איראן, חסן רוחאני.

אתמול הודה מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי היו לו מחלוקת עם בולטון על כך שטראמפ מוכן להיפגש עם נשיא איראן ללא תנאים מוקדמים, בעוד שבולטון גרס כי אין לקיים עם איראן מגעים כלל.

תגיות:דונלד טראמפג'ון בולטוןאיראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה