ונשמרתם

בן שלוש כמעט איבד את כף הרגל בחוף הים - לא תאמינו מדוע

אם לילד בן שלוש בפוסט קורע לב: "הבן שלי כמעט איבד את כף הרגל שלו, בגלל חוסר אחריות של מטיילים. אני מתחננת לפניכם, תפסיקו עם השאננות". מדוע זה קרה? הסיבה הולכת להפתיע גם אתכם

ג’ייקוב במיטת בית החולים, אחרי הניתוח שעבר ג’ייקוב במיטת בית החולים, אחרי הניתוח שעבר
אא

מהרגע שרגליהם פוגעות בחול הזהוב של חוף הים - ילדים שוכחים מהכל. הם רצים ומשחקים, אוספים צדפות, בונים ארמונות בחול ונהנים מכל רגע. ככה התחיל גם היום של משפחת ווייכמן מדנמרק, כאשר האם קטיה לקחה את בנה בן השלוש ג'ייקוב לחוף הים, ביום שטוף שמש, כשהיא לרגע לא חושבת שמה שהתחיל ככיף - יהפוך חיש קל לסיוט מתמשך. 

בפוסט שכתבה קטיה במדיה החברתית היא ציינה כי כאם היא יודעת שהיא צריכה לנקוט באמצעי בטיחות כשהם נמצאים בחוף הים. "דאגתי שג'ייקוב ישתה הרבה מים כדי שלא יתייבש, דאגתי שיהיה עליו קרם הגנה וכובע, ושהוא לא ישתולל הרבה מדי בשמש הקופחת. לא תיארתי לעצמי שמה שיפגע בו כל כך - יסתתר דווקא מתחת לחול".

"שמעתי צרחות אימים, ונבהלתי. רצתי אליו וראיתי שכף הרגל הקטנה שלו דורכת על גחלים בוערות, מכוסות אמנם בחול אך עדיין לוהטות ככל הנראה מהלילה הקודם, כשמישהו הצית אש על החוף", היא כותבת. 

קטיה מיהרה ולקחה את ג'ייקוב לחדר המיון - שם התברר כי רגלו במצב גרוע כל כך, עד שכל העור נשר ממנה. פה החלה מסכת הייסורים לקרום עור וגידים: "נדרשו לנו 12 חודשים של טיפולים בבית החולים כדי לרפא את הכוויות הקשות שהיו לו, שכמעט גרמו לו לאבד את כף רגלו. הרופאים לקחו עור מירכיו כדי להשתיל על רגלו. זה היה סיוט".

 

"הורים, אל תהיו שאננים כשאתם הולכים עם הילדים לחוף הים"

ד"ר מריאן סינאט, הרופאה המטפלת של ג'ייקוב, אמרה כי "כאשר אנשים מכסים את השריפות בחול במקום לכבות את האש - הם נועלים את החום בפנים, מה שהופך את הגחלים לדבר מסוכן ביותר".

למרות שאולי לא הייתה כאן כוונה זדונית להרע, אותם אנשים לא חשבו על ההשלכות של המדורה שהדליקו וכיסו בחול, ואולי גם לא ידעו את הנזק הרב שכיסוי הגחלים עשוי לגרום. 

בתום הטיפולים, שהסתיימו לפני חמש שנים, קטיה פרסמה תמונה קשה ממצבו של ג'ייקוב לפני ואחרי הניתוחים. לפני הניתוח נראית רגלו פצועה, מדממת ועם כוויות בצבעים שונים עליה. אחרי הניתוח, העור נראה רגיל, אך הצלקות הגדולות שעליו לא נעלמו. "פרסמתי את התמונות כדי להזהיר אנשים מהסכנות האפשריות שאורבות בחול. הורים, אל תהיו שאננים כשאתם הולכים עם הילדים לחוף הים. תבדקו את החול, ותוודאו שהילד שלכם נמצא בסביבה בטוחה", היא מסכמת. 

 

מה ניתן לעשות אם נתקלים במקרה זהה?

1. אם ראיתם שאריות מדורה על החול ואיש לא נפגע מהן - התקשרו למכבי אש, והתריעו על כך. 

2. מטיילים יקרים - אם הדלקתם אש במקומות ציבוריים, דאגו לכבות אותן ולפנות משם את הגחלים הלוהטים. 

3. אם הדלקתם מדורה על חוף הים - אל תקברו את הפחמים בחול, כי זה עלול לנעול בפנים את החום. 

4. כדי לכבות גחלים בצורה בטוחה, טפטפו עליהם מים, חכו חמש דקות ושפכו מים נוספים. אם אין לכם מים זמינים, פשוט הניחו לגחלים להישרף ולהתכלות לבסוף, מבלי לכסות ולקבור אותם. 

5. היו מודעים למעשים שלכם, במיוחד כאשר יש ילדים בסביבה. התייחסו לאזור שלכם כאל אזור סכנה, ותמיד תנהגו בו בזהירות עם הילדים, כדי שלא להגיע למצבים זהים לזה של ג'ייקוב. 

6. אם הילד בכל זאת נגע בגחלים בוערות ונכווה - אל תשימו קרח על העור, היות והקרח יכול לגרום לנזק על עורם הרך של הילדים. יש לשטוף את הכווייה במים קרים, לחכות 10 דקות ואז לעטוף אותה במגבת או מטלית יבשה. 

7. פנו את הנפגע לחדר המיון הקרוב, במהירות האפשרית. 

תגיות:תאונהזהירותחוףילדיםים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה