חדשות בארץ

סופית: הופל חוק המצלמות של נתניהו

לאחר הסאגה שנמשכה כמה ימים והובילה לחילופי האשמות קשות במחנה הפוליטי, חוק המצלמות שקידמה הממשלה נפל היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לחוק נדרש רוב של 61 תומכים, אולם רק 58 ח"כים הביעו את תמיכתם, בעוד האופוזיציה כולה החרימה את הדיון ואף לא הצביעה נגד

נתניהו במהלך הדיון היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו במהלך הדיון היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר סאגה ממושכת, חוק המצלמות שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו הופל היום (רביעי) בקריאה ראשונה בכנסת. החוק, שנועד לאפשר למשקיפים בוועדות בחירות אזוריות בעלי זהות פוליטית לצלם מצביעים בקלפיות, נפל לאחר שלא הושג לו הרוב הדרוש, ורק 58 חברי כנסת תמכו בו, בעוד שהאופוזיציה כולה נעדה ממנה.

בליכוד מיהרו להאשים את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שהצהיר בתחילת השבוע כי יתמוך בחוק, אולם חזר בו בהמשך והצביע נגדו גם בוועדה המסדרת שלשום, וכן בדיון היום. "חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד – אביגדור ליברמן – שחבר ללפיד-גנץ ולמפלגות הערביות כדי לאפשר זיופים וגניבת קולות. זאת הממשלה שגנץ ולפיד יקימו: ממשלת שמאל עם ליברמן, אחמד טיבי ואיימן עודה כשרים בממשלה", נמסר מהליכוד.

בפתח הדיון נפנף נתניהו במכשיר סלולרי, ואמר: "איך אפשר להתנגד לצילום במכשיר הסלולרי, כזה, אם אנחנו מחזיקים ומצלמים בו בכל מקום?". על יו"ר ישראל ביתנו טען כי הוא "מפיל סדרתי של ממשלות ימין". לדבריו, "אם הוא לא היה מתנגד למצלמות, היה לנו רוב למנוע זיופים". עוד אמר נתניהו כי "היום מניעת המצלמות תעזור לכם. בקלפי היא תעזור לנו".

במהלך הדיון הסוער נרשם עימות ישיר בין ראש הממשלה ליו"ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, שכינה את נתניהו "שקרן". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ששאל את עודה האם בכוונתו להתנצל על, הורה על הוצאתו מהאולם, כאשר במהלכו ניגש למקומו של ראש הממשלה והצמיד לפניו את מכשיר טלפון, ואמר: "מה הבעיה? חשבתי שהכול בסטורי". חברי כנסת מהליכוד, ובכללם מיקי זוהר, יואב קיש ומאי גולן שנזעקו לעברו, אמרו לעודה כי הוא "טרוריסט". יו"ר הכנסת הגיב לפרובוקציה ואמר כי "התנהגותו הביריונית של ח"כ איימן עודה במליאת הכנסת, תוך איום פיזי על ראש הממשלה, היא מבישה ומבזה. לא אתן יד להתנהלות כזו בכנסת ישראל".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) התייחס לתקרית, ואמר: "ח"כ עודה ניגש בהפגנתיות וניצל את החסינות, ומתחכך בראש הממשלה בניגוד לרצונו. זו תקיפה אלימה. מבקש וקורא לכל גורמי הכנסת לבדוק את הסוגיה הזו ולתת את הדעת עליה. לא על המחנה הדמוקרטי ולא על העבודה, אני תמה. ברור שהם יעזרו לערבים. הם צריכים את המנדטים שלהם. אבל איווט ליברמן? לאן הגענו? איך יכול להיות שאיווט ליברמן העלה את אחוז החסימה והתאחדתם בגללו. עד שירדתם במנדטים, הוא שוב פיזר את הכנסת ואז התאחדתם שוב בגללו. מי שמדבר כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל, הוא ליברמן".

תגיות:בחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה