חדשות בארץ

סערה בכנסת: עודה כינה את נתניהו "שקרן" והוצא מהאולם

בדיון בכנסת על חוק המצלמות, תקף ראש הממשלה נתניהו את אביגדור ליברמן, ואמר כי הוא מתכוון לחבור לממשלת שמאל בראשות כחול לבן, יחד עם המפלגות הערביות. בתגובה לביקורת של בכירי כחול לבן על ירידתו אמש מהבמה באשדוד: "בושה וחרפה"

עודה מנופף בסלולרי מול נתניהו (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)עודה מנופף בסלולרי מול נתניהו (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע התנגדותו לחוק המצלמות בקלפיות. בנאום שנשא במהלך הדיון בכנסת על החוק, אמר נתניהו כי לאחר הבחירות ליברמן מתכוון לחבור לכחול לבן ולמפלגות הערביות כדי להקים ממשלת שמאל.

"החבר'ה של ליברמן כאן?", פתח נתניהו את דבריו בשאלה. "אם ליברמן היה כאן, אם הוא היה מביא את חברי הכנסת שלו להצביע, אם היה עומד בהתחייבות שלו לבוחר, אם לא היה מזגזג שוב – היינו מעבירים את החוק הזה ברוב מוחץ. לא היה בכלל ויכוח, ובוודאות היינו מונעים זיופים וגניבת בחירות"

"איך אפשר להתנגד לצילום בטלפון סלולרי, שאנחנו משתמשים בו בכל מקום? כל המרחב הציבורי בארץ ובעולם מכוסה בטלפונים סלולריים – בסופרמרקט, בכנסת, בבנק, במסעדות. בכל מקום מצלמים, אבל אומרים 'לא יצלמו באולם הקלפיות'. זה אבסורד", טען נתניהו. "טוהר הבחירות זה שקיפות, ושקיפות זה מצלמות, שנועדו למנוע את זיהום הבחירות. אין שום הסבר, מלבד הרצון למנוע את מניעת הזיופים".

"ליברמן הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין", הוסיף נתניהו. "הוא הפיל ממשלת ימין רק לפני כמה חודשים, מנע הקמת ממשלת ימין לאחרונה, ועכשיו חובר ללפיד, גנץ והמפלגות הערביות כדי להקים ממשלת שמאל. באי ההצבעה היום אתם מקבלים את תמונת הממשלה הבאה שהם רוצים להקים – ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, יחד עם מפלגות השמאל הנוספות, המפלגות הערביות וליברמן".

(קרדיט סרטון: ערוץ כנסת)

במהלך נאומו התייחס נתניהו לירי הרקטות אמש לעבר אשדוד ואשקלון, שאילץ אותו להפסיק את נאומו בכנס באשדוד ולרדת מהבמה: "שמעתי את צהלות השמחה של לפיד וגנץ. לא יודע איפה שמחו יותר שירו על ראש הממשלה מעזה – בעזה או אצל לפיד וגנץ. שמחה כזו היא פשוט בושה וחרפה".

"נמשיך לעשות מה שצריך, גם בביטחון וגם במדינאות. אנחנו פועלים כל הזמן", הוסיף ראש הממשלה. בהתייחסו להצהרתו אתמול על כוונתו להחיל לאחר הבחירות את הריבונות על בקעת הירדן ועל היישובים ביהודה ושומרון, אמר נתניהו כי היא התאפשרה בעקבות פעילותו המדינית: "שואלים – למה חיכית? שאלה טיפשית ששואלים מי שלא מבינים כלום בעשייה המדינית ואיך מביאים הישגים בשדה המדיני. הם יודעים רק לוותר ולסגת, אבל לא יודעים איך מקבלים הישגים מהעולם. במשך שמונה שנים ארוכות, מול ממשל אמריקני אחר, קודם כל בלמתי את הנסיגות לקווי 67'. בשלוש השנים האחרונות אני סולל מסילות, מכשיר את הלבבות והתנאים. זה תהליך הדרגתי, רק מי שאמון בו יודע איך עושים זאת".

ראש הממשלה ציין כי הודיע בימים האחרונים לממשל האמריקני על כוונתו להחיל את הריבונות: "התגובה הייתה 'אין שינוי במדיניות האמריקנית'. הם לא תקפו, לא הסתייגו, אבל גם תדרכו כלי תקשורת ואמרו כי ההכרזה לא מונעת את תוכנית השלום שלהם. במקרה שהאוזן של ה- M16 לא מבינה, במקרה שלא קולטים – יש פה משמעות עצומה. התנאים הבשילו. זה תהליך".

בסוף נאומו הודיע נתניהו, כי ביום ראשון הקרוב יביא לממשלה החלטה להסדיר את היישוב מבואות יריחו, שהוקם ב- 1999 כחווה חקלאית: "זה צעד המשך להכרזה על הריבונות. זה מה שנכון וצריך לעשות, זה מה שהעם רוצה שנעשה".

נאומו של נתניהו לווה בקריאות ביניים רבות מצדם של חברי האופוזיציה. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כינה אותו "שקרן", ולאחר שירד מהדוכן התקרב אליו, והצמיד לפניו את מצלמת הטלפון הסלולרי שלו. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הורה על הוצאתו מהאולם.

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה