חדשות בארץ

השגריר האמריקני בביקור חשאי בשדרות: "תפנו לממשלה שלכם"

בשיחות עם תושבי שדרות בביקור חשאי שערך היום בעיר, אמר השגריר פרידמן כי האחריות הבלעדית למצב הביטחוני הרעוע בדרום היא על ממשלת ישראל בלבד, וכי "ארצות הברית לא מפריעה או מונעת מהממשלה שלכם לפעול‎". אחת המשתתפות: "הוא אמר שארה"ב תמיד תהיה לצד ישראל והבטיח להשתדל להעביר את הדברים שלנו הלאה. הוא עשה רושם של אדם מיוחד וטוב"

השגריר פרידמן (צילום: פלאש 90)השגריר פרידמן (צילום: פלאש 90)
אא

"זו מציאות ביטחונית בלתי אפשרית, הלב שלנו אתכם אבל אני לא הכתובת – אתם צריכים לפנות לממשלה שלכם. כך הצהיר היום (שלישי) שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, בביקור חשאי עם תושבי שדרות. פרידמן הוסיף והבהיר כי "אנחנו, ארצות הברית, לא מפריעים או מונעים מהממשלה שלכם לפעול".

לפי הדיווח בחדשות 12, התושבים, שתיארו בפני השגריר את ה"ניסים" הרבים שאירעו בכול סבבי הלחימה שגברו באחרונה, שאלו: "למה מחכים, שיהיה טבח המוני? לא רוצים להגיע למצב הזה". במענה לשאלת פרידמן מדוע הם ממשיכים להתגורר באזור מוכה טילים, אמרו התושבים כי "זה הבית שלנו".

"היה מפגש מרתק. היה ניכר שמדובר באדם חם אנושי וקשוב מאוד, הוא נתן תחושה שהוא בא באמת להקשיב לנו", אמרה תושבת שדרות שהשתתפה במפגש. תושבת אחרת מסרה כי השגריר האמריקני אמר כי וושינגטון "תמיד תהיה לצד ישראל והבטיח להשתדל להעביר את הדברים שלנו הלאה. הוא עשה רושם של אדם מיוחד וטוב".

בעקבות הירי שביצע חיזבאללה לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון בשבוע שעבר, הגן השגריר האמריקני על עמדתה הביטחונית של ישראל, ואמר כי "ארה"ב עומדת לצד ישראל ותומכת בזכותה להגן על עצמה מול כל מתקפה". עוד הוסיף השגריר כי "לאיראן יש שלוחות בלבנון ובעזה שפוגעות בישראל ומערערות את הסיכוי לשלום".

הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עם כינון הממשלה הבאה יפעל להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. עוד אמר כי יפעל לאחר הבחירות לסיפוח שטחי יהודה ושומרון, זאת בתיאום עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שצפוי לפרסם את תכנית השלום שלו לאחר הבחירות. "זה מציב בפנינו אתגר גדול והזדמנות גדולה", הכריז. "זו שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים. מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם נחלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחייבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

תגיות:דייוויד פרידמןשדרותההתחממות בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה