חדשות בארץ

נתוני הלמ"ס: מספר בעלי זכות הבחירה החיים בישראל – 5.8 מיליון

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ- 5.8 בעלי זכות בחירה מתגוררים בישראל, מתוכם 79% יהודים ו- 16% ערבים. ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי ביום הבחירות הנסיעה ברכבת ובאוטובוסים הבין-עירוניים תהיה בחינם

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (שלישי), שבוע לפני הבחירות לכנסת ה- 22, את האומדן בנוגע למספרם של בעלי זכות הבחירה החיים בישראל.

מההודעה עולה כי מאז הבחירות האחרונות לכנסת ה-21, שנערכו בחודש אפריל, גדל מספר בעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל ב- 0.8%, שהם כ- 48 אלף נפש, והוא עומד כיום על כ- 5.8 מיליון נפש. האומדן אינו כולל בני 18 ומעלה הרשומים במרשם האוכלוסין ואינם בעלי זכות בחירה מכיוון שאינם אזרחים. בקבוצה זו נכללים בעיקר ערביי מזרח ירושלים והדרוזים ברמת הגולן. כמו כן, האומדן אינו כולל אזרחים ישראלים בעלי זכות בחירה ששוהים בחו"ל תקופה ממושכת.

אומדן הלמ"ס נמוך בכ- 570 אלף נפש, שהם 10%, מנתוני נתוני ועדת הבחירות המרכזית, לפיהם מספר בעלי זכות הבחירה הרשומים בפנקס הבוחרים לכנסת ה- 21 עומד על כ- 6.4 מיליון איש. בלמ"ס מסבירים כי האומדן שלהם מתייחס לאוכלוסייה הקבועה המתגוררת דרך קבע בישראל, ואילו בפנקס הבוחרים נכללים גם אזרחים השוהים בחו"ל תקופה ממושכת. חלקם – יש לציין – נפטרו בינתיים בחו"ל, אך לא נמסרה הודעה על כך למרשם האוכלוסין.

על פי נתוני הלמ"ס, 79% מבעלי זכות הבחירה הם יהודים ו- 16% ערבים. 5% מוגדרים כאחרים – נוצרים לא-ערבים ותושבים ללא סיווג דת, שמרביתם הנם עולים ובני משפחותיהם שאינם רשומים כיהודים במרשם האוכלוסין.

כ- 14% מבעלי זכות הבחירה הם צעירים בגילאי 24-18, 30% הנם בני 39-25, ו- 31% מצויים בשכבת הגיל שבין 59-40. חלקם של בעלי זכות הבחירה בני 60 ומעלה עומד על כ- 25%.

בתוך כך, לקראת הבחירות בשבוע הבא, הודיעה היום ועדת הבחירות המרכזית כי הוחלט, בשיתוף עם משרד התחבורה, כי שירותי הנסיעה ברכבת ישראל וב- 630 קווים בתחבורה הציבורית הבין-עירונית יינתנו בחינם לכלל הציבור הרחב. הנסיעה החינמית תיכנס לתוקף החל מהשעה 20:00 ביום שלפני הבחירות (ה- 16 בספטמבר), ותימשך עד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (ה- 17 בספטמבר). על הנוסע באוטובוס בין-עירוני לוודא, באמצעות מוקד 8787* של משרד התחבורה, כי קו זה נכלל ברשימת קווי האוטובוס החינמיים, כדי שיוכל לעלות לאוטובוס ללא צורך בכרטיס. הנוסע ברכבת ימשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות הנמצאות בתחנות הרכבת. הזכאות להסעה לאילת ובחזרה ממנה תתאפשר לאחר בדיקת זכאות, ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי מידע של אגד במספר 2800*.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עורכת הדין אורלי עדס, ציינה כי בבחירות לכנסת ה- 22 גדל מספר הקווים הבינעירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם. היא הביעה את ציפייתה כי היוזמה שנקטה הוועדה, להקל על אזרחי ישראל להגיע לקלפי בנוחות ובבטיחות, תעודד גם את אלה שיהיו מרוחקים ביום הבחירות מהקלפי בה הם רשומים, לממש את זכותם וחובתם להצביע בבחירות.

תגיות:למ"סבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה