טהרת המשפחה

המקוואות נקיים יותר ממי השתייה!

לפי התוצאות של בדיקת איכות המים במקוואות שערך צוות מעבדת "אנליסט" ברחובות, עולה באופן חד משמעי כי המים במקוואות נקיים יותר ממי השתייה

אא

בכוס מים רגילים הראויים לשתיה יש לא פחות מ – 250 חיידקים במ''ל מים. ואילו במקוואות רבות שנבדקו בקרית – גת, קריית מלאכי, אשקלון ואשדוד, מספר החיידקים נע בין 7 ל – 52 בלבד! כך הופרך המיתוס האומר שמי המקוואות מזוהמים. הבדיקה נעשתה ללא התראה מוקדמת, לפי בקשת עיתון (חלוני) '' כל הדרום''. תוצאות דומות התקבלו ע''י ''וולף שירותי מעבדה בע''מ'' במקוואות בכל רחבי הארץ.

המים הנקיים ביותר נמצאו במקווה ברחוב משמר הירדן באשדוד – 7 חיידקים למ''ל אחד. המשמעות היא שמי המקווה נקיים פי 35 (3500% ) יותר ממי שתייה רגילים אשר מכילים 250 חיידקים למ''ל כנ''ל. הממונה על המקוואות במועצה הדתית באשדוד אינו מופתע מתוצאות הבדיקה: ''יכול להיות שאנשים אחרים מופתעים, אבל מי שיודע איזה משאבים ומאמצים משקיעה המועצה הדתית בהחלט לא מופתע.
 
שכרנו חברה פרטית שמייעצת ומפקחת על ניקיון המים, והתוצאות שנמצאו הם בהתאם. אמנם לא ידענו שהמים נקיים עד כדי כך שהם אפילו ראויים לשתייה, אך אני בהחלט שמח על כך. כעת יתנפץ הסטריאוטיפ של מקווה כדבר לא נקי, חלילה, ונשים שנרתעו לבא בגלל דעות קדומות יצטרפו למעגל הטובלות במקווה''. בכל אחת מהמקוואות שנבדקו ע''י תחקירני ''כל הדרום'' טובלות כ – 500 נשים כל חודש.
 
כל הנשים שהתראיינו במסגרת הכנת הכתבה, הביעו שביעות רצון מרמת הניקיון והשירות במקווה. מדריכה מבני ברק הגיעה לביקור בית אצל אישה אמידה בקיראון, השוכנת ליד סביון. האישה סירבה לשמוע על טבילה במקווה, אך המדריכה לא הרפתה ממנה, ובאה לביתה פעם אחר פעם, כדי לשכנעה לטבול מידי חודש כפי ההלכה.
 
סוף כל סוף באחת הפעמים השיבה האישה: ''טוב, אלך לניסיון''. למחרת הטבילה התקשרה האישה למדריכה ואמרה:'' שמעי, קרה לי נס עצום. היום אם יגידו לי לוותר על טבילה במקווה – לא אוותר לעולם''. המשיכה האישה לספר: ''בבקר שלמחרת הטבילה עסקתי בעבודות בית. פתאום הבחנתי כי בני בן השנתיים, אינו לידי.
 
קראתי לו וכאשר לא ענה לי, התחלתי לחפשו בבית, חדר אחר חדר, בכל מקום חיפשתי, והילד – איננו. הייתי מבוהלת, נחרדת. מרוב ייאוש פניתי למרפסת הסלון, שלא היו בה סורגים (ואנו גרים בקומה החמישית) והבטתי למטה''. ''המראה שנגלה לעיני הקפיא את דמי. בני הקט עמד בתוך לול, שנתלה על מעקה המרפסת לכיוון חוץ בקומה שמתחתי.
 
השכנה מתחתי כשראתה אותי מתפרצת אל תוך ביתה ונושאת את ילדי מתוך הלול בריא ושלם, אמרה בהתרגשות: ''את יודעת! מעולם לא שמתי את הלול מחוץ למרפסת בצורה כזו. אבל היום, כאשר שטפתי את המרפסת, הוא הפריע לי משום מה, והנחתי אותו שם…''
 
לפי דין תורה אין המקווה עניין של מסורת או מנהג, אלא הרי הוא יסוד של קדושת הבית היהודי. אפילו אישה שקיימה את שאר כל דיני הטהרה כגון: הפרדה גמורה בזמן המחזור, וגם שמרה הפרדה בזמן הפסקת המחזור (''שבעה נקיים''), אם היא לא טבלה במקווה כשרה, הרי היא אסורה לבעלה באיסור חמור מאד; וגם אם היא טבלה באמבטיה או בריכה, האיסור הוא עדיין במלוא תוקפו בדיוק כמי שלא טבלה כלל.

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il
תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה