חדשות בארץ

טראמפ לאחר חשיפת נתניהו: אין לי בעיה להיפגש עם רוחאני

מספר שעות בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חשף את קיומו של אתר גרעין סודי נוסף של איראן, אמר נשיא ארצות הברית לכתבים בבית הלבן כי הוא יכול להיפגש עם הנשיא האיראני חסן רוחאני

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (שני) כי יוכל להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, וכי אין לו בעיה עם פגישה כזו. דבריו של טראמפ נאמרו לכתבים בבית הלבן, מספר שעות בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו גילה כי ישראל חשפה אתרים סודיים נוספים בתוכנית הגרעין של איראן, וקרא להפעלת לחץ מסיבי על משטר האייתוללות.

במסיבת העיתונאים חשף נתניהו את קיומו של אתר באבאדה, דרומית לאיספהאן, שלדבריו שימש לפיתוח נשק גרעיני. הוא הדגים, באמצעות תצלומי לוויין, כיצד איראן פעלה להסתיר את פעילותה האסורה במקום: "אחרי שהם הבינו שעלינו עליהם, הם פשוט השמידו אותו, פשוט חיסלו את הכל. זה פשוט מדהים. בכל פעם הם מסתירים, אנחנו חושפים, ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם". הוא ציין, בהקשר זה, ניסיונות דומים של הסתרה בהם נקטה איראן בנוגע למחסן הגרעין הסודי במחוז טורקוזאבאד בטהראן, אותו חשף בנאומו בעצרת האו"ם בספטמבר 2018: "זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני. היום אני מודיע לכם שהפקחים של סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) מצאו בטורקוזאבאד חומר גרעיני, אורניום, שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומיות".

"לרודנים באיראן אני אומר: ישראל יודעת מה אתם עושים, ישראל יודעת מתי אתם עושים, וישראל יודעת איפה אתם עושים", הדגיש ראש הממשלה. "אנחנו נמשיך לחשוף את השקרים שלכם, אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונמשיך לפעול נגד התוקפנות של איראן בכל מקום ובכל עת". נתניהו חתם את הצהרתו בקריאה לקהילה "להתעורר, להבין שאיראן משקרת כל הזמן ולהצטרף לנשיא טראמפ ולמדינת ישראל בהפעלת לחץ מקסימלי על איראן. המדיניות הדרושה היא לחץ, לחץ ועוד לחץ".

יריביו הפוליטיים של נתניהו הגיבו בביקורת חריפה על דבריו במסיבת העיתונאים, וטענו כי עשה שימוש פסול במידע מודיעיני לצורכי תעמולת בחירות. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי "תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה, נתניהו דואג רק לנתניהו".

ראש הממשלה לשעבר ומועמד המחנה הדמוקרטי לכנסת, אהוד ברק, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ההתבטאות של נתניהו – פיגוע לישראל, מטעמי בחירות, תוך ניסיון פתטי להגן על מורשתו, בעוד טראמפ פונה למשא ומתן עם איראן. הפטפטת המסוכנת שלו אינה מסייעת לישראל, להיפך. הוא מחבל בישראל, ומסייע לאיראן. הכל כדי לחלץ את עצמו ממשפט. בושה".

גורמים בלשכתו של נתניהו טענו, לעומת זאת, כי "גורמי המקצוע" הם שהמליצו לראש הממשלה "למסור הודעה על טורקוזבאד ועל האתר החדש באבאדה מיד לאחר מסיבת העיתונאים של מנכ"ל סבא"א, שחזר מטהראן".

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב אף הוא הערב על דבריו של נתניהו. "מי שמחזיק בנשק גרעיני אמיתי צועק 'זאב זאב' על אתר שלכאורה 'נהרס' באיראן", כתב הבכיר האיראני בחשבון הטוויטר שלו. הוא הוסיף כי נתניהו וצוות B (B-Team, הכינוי בו משתמש זריף באופן תדיר כדי לתאר ברית שנכרתה לדבריו בין נתניהו, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, ויורשי העצר של סעודיה ואיחוד האמירויות, הנסיכים מוחמד בן סלמאן ומוחמד בן זאיד) "רק רוצים מלחמה, לא משנה כמה דם של חפים מפשע וכסף זה יעלה".

תגיות:איראןהסכם הגרעיןדונלד טראמפחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה