חדשות בעולם

CNN: ארה"ב הוציאה את המרגל הבכיר מרוסיה מחשש שטראמפ יחשוף אותו

לפי הדיווח ברשת האמריקנית, מערך המודיעין של ארצות הברית חשש מאופי ההתנהלות של הנשיא עם מידע מודיעיני מסווג ביותר, ולאחר שחשף מידע שהעבירה לו ישראל בפני שר החוץ של רוסיה ב-2017, הוחלט על מבצע לחילוץ מרגל בכיר בממשלת רוסיה. ה-CIA: "שגוי ולא מדויק"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

סוכנות המודיעין המרכזית של ארצות הברית חילצה את המרגל הבכיר שלה ברוסיה, זאת מחשש כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יוביל לחשיפתו באופן שבו הוא מטפל במידע מודיעיני רגיש – כך דווח היום (שני) ברשת CNN האמריקנית.

לפי הדיווח, מפי גורמי ממשל בכירים, המהלך התרחש ב-2017, לאחר פגישה שקיים טראמפ עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, ועם שגריר רוסיה דאז, סרגיי קיסליאק, במהלכו חשף בפניהם מידע מודיעיני מסווג ביותר. לפי הדיווחים, המידע שטראמפ חשף נגע לארגון המדינה האסלאמית, שסופק לממשל האמריקני על ידי המודיעין הישראלי. בישראל סערו אז הרוחות ונשמעו הצהרות, שלא לייחוס, מפי גורמי מודיעין ישראליים כי ישקלו האם לשתף מודיעין עם ממשל טראמפ.

לפי המקורות המעורים בנושא, זמן קצר לאחר שטראמפ שיתף את המידע הסודי עם הרוסים, גורמי מודיעין אמריקניים דנו אודות הסכנה הממשית בחשיפתו של המקור, שהוגדר בדיווח כאחד ממרגליה הבכירים של ארצות הברית בממשלת רוסיה. ראש ה–CIA דאז, מייק פומפאו, אמר למקורביו, כמו גם לבכירים אחרים בממשל, כי "יותר מדי מידע בנוגע למרגל זולג החוצה", וזמן קצר לאחר מכן הוחלט על יציאה במבצע לחילוצו, עובדה שעשויה ללמד על החשש המוחשי שעברה בצמרת מערכת המודיעין של ארצות הברית.

חמישה בכירים בממשל האמריקני אמרו לרשת כי בזמן שהמרגל הושב לארצות הברית, האווירה הכללית ששררה בקהילת המודיעין הייתה של תחושת חשש ממשי מפני האופן שבו הנשיא ואנשיו מטפלים בדו"חות מודיעין קריטיים. לדבריהם, חששות אלו התעצמו במיוחד לאחר שטראמפ נפגש בחדר הסגלגל עם שר החוץ של רוסיה.

מנהלת ענייני הציבור של ה-CIA, בריטני ברמל, מסרה ל-CNN: "הנרטיב של ה-CNN לפיו סוכנות הביון המרכזית מקבלת החלטות של חיים ומוות בהתבסס על כל דבר אחר מלבד ניתוח אובייקטיבי - היא פשוט שגויה. השערות מוטעות לפיהן הטיפול של הנשיא במודיעין הרגיש ביותר של מדינתנו - אליו הוא נחשף יום יום - הניע פעולה של חילוץ אינן מדויקות".

תגיות:רוסיהדונלד טראמפCIA

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה