חדשות בארץ

עודה: "אהיה יו"ר האופוזיציה הערבי הראשון"

יו"ר הרשימה הערבית כינה את חוק המצלמות בקלפיות "חוק 'הערבים נוהרים לקלפיות'", וטען כי במפלגתו אף ינסו להשתמש בחוק, שמתנגדיו טוענים כי ירתיע מצביעים: "נשתמש בזה כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים שמבינים כמה הקול שלהם חשוב ומכריע בבחירות האלו". טען כי נתניהו ישתמש בחוק כדי לטעון אחר הבחירות לזיופים: "הוא בונה לעצמו מפלט אחרי הבחירות אם הוא יפסיד"

עודה (צילום: פלאש 90)עודה (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, תקף הבוקר (שני) בחריפות את חוק המצלמות בקלפיות, והגדיר אותו "חוק 'הערבים נוהרים לקלפיות'". על רקע הטענות כי החוק, שזמן קצר לאחר הריאיון כבר נפל בהצבעה, יגרום להרתעת האזרחים הערבים, עודה טען כי במפלגתו דווקא ינסו לעשות שימוש בחוק: "לא יאיימו עלינו, לא יפחידו אותנו, לא ירתיעו אותנו. אנחנו דווקא נשתמש בזה כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים, כי האזרחים הערבים מבינים כמה הקול שלהם חשוב ומכריע בבחירות האלו", אמר בריאיון ל-ynet.

מוקדם יותר היום, הצעת חוק המצלמות בקלפיות, שנועדה להכשיר את כניסתן של מצלמות בידי חברי קלפי בעלי זהות פוליטית בקלפיות הערביות, נפל בהצבעה בוועדה המסדרת של הכנסת, ולא יקודם לאישור במליאה. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו ו-11 חברי הוועדה הנוספים מהאופוזיציה התנגדו לקיצור הליך החקיקה ובכך מנעו את קידום החוק באופן מיידי. לעומת זאת, 12 חברי קואליציה תמכו, ואילו ח"כ רועי פולקמן מסיעת כולנו החרים את הישיבה בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות של מפלגת השלטון.

יו"ר הרשימה המשותפת לא הביע את התנגדות לחוק, אולם טען כי "אם יש מצלמות זה צריך להיות על ידי הוועדה (ועדת הבחירות המרכזית – א"פ) ולא על ידי מפלגות, זה צריך להיות לכולם ולא רק לציבור מסוים, זה צריך להיות בתקופה נורמלית, לא שבוע לפני הבחירות".

לטענת עודה, מדובר היה בחוק מזיק שפגע באחוזי ההצבעה במגזר הערבי: "אנשים פחדו, לא הבינו למה מצלמים אותם, ולמה רק נגד הערבים. הפכנו למיעוט נרדף, אין ראש ממשלה שהסית נגדנו כמו בנימין נתניהו. הוא מסית נגדנו כל הזמן, מדבר על מצלמות, על 'ערבים נוהרים', על איך לפגוע בעוצמה שלהם, על זה שיש בנגב קלפי שרחוק 50 קילומטר ממקום מגורים של אנשים. עושים את כל הדברים כדי שלא נצביע". לטענתו, החוק, שקודם על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כדי להכין את הקרקע לטענות שישמיע האחרון כי הבחירות זויפו. "הוא בונה לעצמו מפלט אחרי הבחירות אם הוא יפסיד", אמר.

בהתייחס לטענות כי בין המפלגות הערביות לליכוד ברית פוליטית, שבאה, בין היתר, בתמיכתן במועמדו למבקר המדינה, טען עודה: "הצבענו נגד המועמד שלו למבקר המדינה, וגם הצבענו בעד פיזור הכנסת כמו שמצביעה האופוזיציה משנת 49' עד עכשיו".

הוא טען כי מפלגתו לא תתמוך בגוש חוסם עם כחול לבן, והאשים את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא "כבר בחר ממשלת אחדות לאומית". הוא הוסיף: "בפעם הראשונה בהיסטוריה יהיה ערבי יו"ר האופוזיציה, זו עמדה מאוד מעניינת – ראש הממשלה ידבר עם יו"ר האופוזיציה, יבוא נשיא מדינה בעולם וידבר גם איתי, על חוק הלאום, על הכפרים בנגב, על חוקי האפרטהייד, וגם ישמע תדריך בטחוני פעם בחודש, אני אשמח".

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס בנוסף לאפשרות שהרשימה הערבית תמליץ על גנץ בפני נשיא המדינה, ראובן ריבלין, והצהיר כי אם יעשו זאת, זה יקרה רק לאחר שיבחנו את התחייבויותיו של גנץ למגזר הערבי: "אנחנו רוצים להפיל את נתניהו. אנחנו לא בכיס של גנץ, הוא יצטרך לשבת ולדבר אתנו, גם על המתווה המדיני, אבל גם על ביטול חוק הלאום, חוק קמיניץ, תכנית למיגור האלימות והפשיעה בקרב אזרחים ערבים, אזורי תעשייה. יכול להיות שזה יקרה, נשמע ממנו מה הכיוון שלו".

תגיות:ערבים ישראליםבחירות 2019איימן עודהחוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה