חדשות בארץ

נתניהו: ליברמן זיגזג תוך 48 שעות וחבר לשמאל ולמפלגות הערביות

ראש הממשלה הגיב על הפלת חוק המצלמות בוועדה המסדרת של הכנסת, ותקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שחברי סיעתו התנגדו לקידום החוק: "פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה, ועכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה"

(צילום מסך מהסרטון של נתניהו)(צילום מסך מהסרטון של נתניהו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) להחלטת הוועדה המסדרת של הכנסת שלא לזרז את הדיון בהצעת החוק להצבת מצלמות בקלפיות, ובכך להפילה ולמנוע באופן מעשי את האפשרות לאישורה לפני הבחירות

"אין שום סיבה למי שרוצה באמת טוהר בחירות להתנגד לחוק המצלמות שמונע זיופים בבחירות", פתח נתניהו את תגובתו בסרטון שפרסם ברשת. "אבל בעצם זה לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לאחמד טיבי ולאיימן עודה כדי לקבור את חוק המצלמות, כי הם הולכים יחד לממשלת שמאל שבה אחמד טיבי ואיימן עודה יהיו שרים בממשלה של לפיד וגנץ".

"מה שמאכזב במיוחד זה שליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות", הוסיף נתניהו ושיגר עקיצה לעברו של יו"ר ישראל ביתנו: "פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה, ועכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה".

"לכן יש לי רק תשובה אחת. לכל אלה שרוצים לזייף את הבחירות, לגנוב את הבחירות, יש רק תשובה אחת מוחצת: לבוא בהמונים לקלפי".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב אף הוא על הפלת חוק המצלמות. "היום חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו", אמר בכנסת. "במקום לעסוק בירי על הדרום, נתניהו רצה שנעסוק בקונספירציות. במקום שנעסוק במערכת הבריאות והחינוך – הוא רצה שנעסוק בשקרים. הדמוקרטיה ניצחה, מוסדות שלטון החוק שעליהם נתניהו מנסה לערער ניצחו".

"בימים הקרובים נתניהו ימשיך בספינים שלו", הוסיף גנץ. "הוא ינסה לשבש את יום הבחירות, לערער על תוצאות הבחירות, והוא עלול להחזיר את החוק הזה. אנחנו לא נאפשר לו. ב- 17 בספטמבר כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר, וכך נבטיח את שלטון הרוב ושלטון החוק".

בתום דיון סוער בוועדה המסדרת, נערכה הצבעה שמית על בקשת הממשלה לקדם את חוק המצלמות ולהעלותו כבר היום לקריאה ראשונה. הבקשה נדחתה, לאחר שבהצבעה נוצר תיקו 12. בין המתנגדים היו חברי הכנסת של ישראל ביתנו. לפני תחילת הדיון הבהיר ליברמן במסיבת עיתונאים כי מפלגתו תתנגד לחוק, וזאת בניגוד להצהרה שהשמיע אתמול במהלך סיור במעלה אדומים. הוא אמר כי הוא תומך באופן עקרוני בפיקוח על הבחירות, אך לדבריו "מה שנתניהו עושה זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות, חוק גניבת הבחירות. נתניהו מתואם עם איימן עודה, ברור שיש תיאום מוחלט בין הליכוד לרשימה המשותפת. שני הגורמים היחידים שמרוויחים מההתכתשות זה הרשימה המשותפת והליכוד. כל המהלך נועד אך ורק לשבש את הבחירות".

ליברמן הדגיש כי על הליכוד להתחייב שהגורם היחיד המוסמך להציב מצלמות בקלפיות יהיה ועדת הבחירות המרכזית, וכי הן ייפרסו בכל האזורים ובכל המגזרים, בהתאם להחלטת יו"ר הוועדה. לדבריו, הכוונה לאפשר הצבת מצלמות בקלפיות על ידי גורמים מפלגתיים נותנת "יתרון גדול" לליכוד ויוצרת "חוסר שוויון משווע", כלשונו: "לא יכול להיות שהפיקוח יתנהל על ידי מיליציה פרטית של נתניהו. אם לא יקבלו את ההסתייגות שלנו – נצביע נגד החוק, ונעשה הכל כדי למנוע אותו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה