חדשות בארץ

ליברמן: ישראל ביתנו תתנגד לחוק המצלמות

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי מפלגתו תתנגד לחוק המצלמות בנוסח שאושר על ידי שרי הממשלה: "מה שנתניהו עושה זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות"

ליברמן, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע הבוקר (שני) כי מפלגתו תתנגד לחוק המצלמות, בנוסח שאושר אתמול פה אחד על ידי שרי הממשלה.

במסיבת עיתונאים בכנסת בתום ישיבת סיעתו, אמר ליברמן כי הוא תומך באופן עקרוני בפיקוח על הבחירות, אך לדבריו "מה שנתניהו עושה זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות, חוק גניבת הבחירות. מבחינתו, המצלמות במגזר הערבי זה תחליף ל'ערבים נוהרים לקלפיות באוטובוסים'". הוא הוסיף כי "נתניהו מתואם עם איימן עודה, ברור שיש תיאום מוחלט בין הליכוד לרשימה המשותפת. שני הגורמים היחידים שמרוויחים מההתכתשות זה הרשימה המשותפת והליכוד. כל המהלך נועד אך ורק לשבש את הבחירות".

ליברמן הדגיש כי על הליכוד להתחייב שהגורם היחיד המוסמך להציב מצלמות בקלפיות יהיה ועדת הבחירות המרכזית, וכי הן ייפרסו בכל האזורים ובכל המגזרים, בהתאם להחלטת יו"ר הוועדה. לדבריו, הכוונה לאפשר הצבת מצלמות בקלפיות על ידי גורמים מפלגתיים נותנת "יתרון גדול" לליכוד ויוצרת "חוסר שוויון משווע", כלשונו: "לא יכול להיות שהפיקוח יתנהל על ידי מיליציה פרטית של נתניהו. אם לא יקבלו את ההסתייגות שלנו – נצביע נגד החוק, ונעשה הכל כדי למנוע אותו".

אתמול הציג ליברמן עמדה שונה. "אני חוזר ואומר: אנחנו נתמוך בחוק המצלמות, למרות שברור שהוא לא יעבור, אבל ישראל ביתנו תתמוך בו", אמר במהלך סיור במעלה אדומים. הוא הוסיף כי יש לחוקק במקביל חוק של חובת הצבעה: "אין שום סיבה שאותם אנשים שמקבלים חופש ביום הבחירות לא ימלאו אחרי החובה האזרחית. בהרבה מדינות זה נהוג, כמו אוסטרליה ובלגיה".

בתגובה לדבריו של ליברמן, אמר חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה): "ישראל ביתנו מתנגדים לחוק, כי הם מעוניינים להנציח את המצב הקיים ורוצים להמשיך את הזיופים הקיימים אצלם. עולם הפוך, מאשימים את הציבור החרדי בזיופי הבחירות בעוד המפלגות החרדיות תומכות בחוק המצלמות, ואילו אותם אלו המאשימים אותנו בהשמצות חסרות כל בסיס מתנגדים לחוק בתירוצים שונים ומשונים".

ואילו יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בירך על החלטתו של ליברמן להצביע נגד חוק המצלמות: "הבלוף של נתניהו בניסיון להסתיר את אובדן ההרתעה בדרום לא יעבוד על אזרחי ישראל. הזייפן היחיד שיש במערכת הפוליטית הוא נתניהו".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה