חדשות בארץ

סטודנט ישראלי הותקף בפולין בידי ערבים

סטודנט ישראלי הותקף בוורשה על ידי ערבים, איבד את הכרתו ונזקק לטיפול רפואי. אחיו אמר כי מדובר באירוע על רקע לאומני: "2019, ורשה-פולין, והמציאות חוזרת על עצמה. פולנים עומדים בצד וצופים, בעוד אנשים 'לא מהעם שלהם' מכים עד אובדן הכרה יהודים"

ורשה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)ורשה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

צעיר ישראלי הותקף לפנות בוקר (ראשון) בוורשה בירת פולין באלימות פיזית קשה על ידי ערבים, איבד את הכרתו ונזקק לאחר מכן לטיפול רפואי.

יותם קשפיצקי הינו סטודנט למשפטים, שנסע לפולין במסגרת משלחת סטודנטיאלית ללמוד סמסטר קיץ בבית הספר למשפטים בוורשה. אחיו התאום ברק תיאר בעמוד הפייסבוק שלו את השתלשלות האירועים. לדבריו, מדובר באירוע על רקע לאומני: "הרשו לי לקרוא לזה פיגוע. פיגוע שבאופן פלא החליטו להשתיק, במקום לדאוג ולאבטח את אזרחי ישראל, ולמצוא את החבורה שגרמה לו לאבד הכרה, וכנראה גם אמונה".

"יותם הותקף לפנות בוקר על ידי חבורת ערבים", כתב האח. "לא כי הוא התגרה בהם. לא כי הוא פנה אליהם. לא כי הם הגיעו לעימות. הערבים החלו להכות אותו ואת חבריו רק מפני שהם יהודים".

קשפיצקי הוסיף וסיפר כי רוב חברי המשלחת עלו כבר על מוניות בדרכם לכיוון המלון, "ואז חבורה דוברת ערבית התקרבה אליהם ושאלה אותם אם הם מישראל. כשענו בחיוב, הותקפו ללא רחמים". המתקפה הייתה מילולית ופיזית כאחת, ו"יותם עצר את המונית שלו ויצא ממנה לכיוון חבריו, במטרה להפריד ולהרגיע את הרוחות. בחור ערבי, שככל הנראה החזיק בידו אגרופן, נתן לו אגרוף ויותם איבד את ההכרה. לאחר מכן, ממונית אחרת, יצא חבר נוסף שניסה לעזור, והוא הושלך לעבר השני על מכונית דוממת".

"אם תהיתם, אף לא אחד ממאות הפולנים שהיו במקום ניגש להציע עזרה, אף לא אחד מהפולנים הזמין משטרה. כן, 2019, ורשה-פולין, והמציאות חוזרת על עצמה. פולנים עומדים בצד וצופים, בעוד אנשים 'לא מהעם שלהם' מכים עד אובדן הכרה יהודים".

"היום זה אחי התאום. מחר זה קרוב משפחה שלכם", הוסיף קשפיצקי, שגם מתח ביקורת נוקבת על תפקודם של נציגי משרד החוץ בפולין: "למזלנו האירוע הסתיים בשברים מרובים באף ובשבר בארובת העין. יותם יגיע לארץ לטיפול בשברים באופן פרטי ועצמאי. שגרירות ישראל בפולין ומשרד החוץ שלחו אותנו להתמודד עם המשטרה הפולנית. אין אפילו נציג אחד מטעם מדינת ישראל שהגיע לסייע".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "המקרה מוכר ומטופל, הן במטה משרד החוץ בירושלים והן בשגרירות ישראל בוורשה". על פי ההודעה, קונסול ישראל בוורשה, מני קאמרה, "התעניין בשלומם של הפצועים, הציע כל עזרה שתידרש והעמיד עצמו לרשותם, ככל שיידרשו לכך. בנוסף, המליץ הקונסול על הגשת תלונה בתחנת המשטרה המקומית. גם לאחר שחרור הפצועים מבית החולים אתמול, הם ממשיכים לעמוד בקשר עם הקונסול ועם גורמים נוספים בשגרירות. משרד החוץ בוחן את האירוע, ובהתאם תתקבל החלטה על צעדים נוספים מול הגורמים המקומיים".

תגיות:פוליןתקיפהערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה