חדשות בארץ

כתב אישום נגד פעיל הג’יהאד האסלאמי: חפר מנהרת טרור וחדר לישראל

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד פעיל ארגון הג'יהאד האסלאמי, המואשם בעבירות נגד ביטחון המדינה

מצעד צבאי של הג’יהאד האסלאמי, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מצעד צבאי של הג’יהאד האסלאמי, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה ביום חמישי האחרון לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל של ארגון הג'יהאד האסלאמי, המואשם בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

כתב האישום עולה כי הנאשם, סמיר אבו סנימה, בן 20, הצטרף לארגון הטרור בשנת 2015, ומאז נטל חלק בפעילותו. הוא השתתף באימונים צבאיים של ירי, צליפה, השתלטות על מוצבים, וכן למד באופן קונקרטי כיצד להוציא לפועל פעולות טרור כנגד מטרות צבאיות, כגון דחפורים וג'יפים על גדר הגבול עם ישראל.

לאחר תום האימונים, הצטרף אבו סנימה לחוליה של פעילים שעסקה בשמירה נגד כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה.

בנוסף, השתתף הנאשם בחפירת מנהרה של הג'יהאד האסלאמי לעבר ישראל, שהחלה באזור רפיח, כ- 2 קילומטרים מהגבול. במהלך העבודה הוא השתמש במקדחה וחפר באמצעותה את העפר מתוך המנהרה. בהמשך הנאשם גם העביר, יחד עם פעילים נוספים, בטון אל המנהרה. 

עוד עולה מכתב האישום, כי ב- 12.08.19 הגיע הנאשם בשעות הלילה לאזור גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. ברשותו היו סכין, 3 כדורי קלצ'ניקוב, מכנס צבאי שחור, רעלת פנים וסמל של "סראיא אל-קודס", הזרוע הצבאי של הג'יהאד האסלאמי. הוא קפץ מעל הגדר והחל ללכת רגלית כ- 30 מטר מזרחה, בתוך שטח ישראל. כוחות צה"ל שהוזנקו למקום עצרו אותו.

כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), אימונים צבאיים אסורים, מתן אמצעים לביצוע פשע, הסתננות מזוינת, ועוד.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:רצועת עזהכתב אישוםהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה