חדשות בארץ

ליברמן התריס כנגד מצוקת הילדים החרדים: "אין להקים ת"ת בעיר שרוב חילונית"

יו"ר ישראל ביתנו התריס כנגד מצוקתו הגדולה של ילדי העיר החרדים של מעלה אדומים, ושיבח את ראש העיר שהחליט, בצעד שנוי-במחלוקת, להדיר את האוכלוסייה החרדית מהקצאת מבנים: "לא ניתן תמיכה ממשלתית, לא לחינוך עצמאי ולא ללימודי 'אל המעיין' מבלי שיכניסו את לימודי הליבה קרי אנגלית, מתמטיקה ומדעים לתוכנית הלימודים"

ליברמן וראש עיריית מעלה אדומים בביקור היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן וראש עיריית מעלה אדומים בביקור היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצטרף הבוקר (ראשון) למחאתו של ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, שמתנגד להענקת מבנה מוסדר לילדים החרדים של העיר ללמוד במבנה מסודר, ובביקור שערך בלשכתו הכריז כי אין מקום לאפשר תלמודי תורה בעיר בעלת רוב חילוני. "מעלה אדומים היא עיר גדולה עם אופי פלורליסטי. רוב האוכלוסייה חילונית ואין שום סיבה להקים פה בית ספר של אל המעיין", אמר.

ילדי תלמודי התורה, שנתקהלו במקום לאות מחאה, זכו לאמירה כי לא ראוי להקצות להם תקציבים ממשלתיים למוסדותיהם שאינן מלמדות לימודי ליב"ה. "ברור שהדרישה הראשונה של ישראל ביתנו תהיה התניה של לימודי הליבה בכל המסגרות. לא ניתן תמיכה ממשלתית, לא לחינוך עצמאי ולא ללימודי 'אל המעיין' מבלי שיכניסו את לימודי הליבה קרי אנגלית, מתמטיקה ומדעים לתוכנית הלימודים".

לפי ליברמן, המהלך השנוי-במחלוקת של ראש העיר, שהוביל לפרישתה של ש"ס מהקואליציה, הינו צעד חיוני בדרך להחלת נורמות אלה על בני המגזר החרדי. "ראש העיר מעלה אדומים, הנהלת העיר ומועצת העיר, פעלו נכון מאוד כשלא הסכימו לתת לבית ספר של ש"ס ושל רשת אל המעיין להקים פה בית ספר", כך ליברמן.

בעקבות הצעד השערורייתי של ראש העיר, במסגרתו הודרו תושבים חרדים ממבנים ציבוריים שנועדו לכלל הציבור, נותרו באחרונה למעלה משמונים ילדים ללא מקום לימודים. וכך אולצו הילדים לנסוע מדי יום לירושלים וחזור. הציבור החרדי בעיר, שהחליט לגדוע את האפליה הבלתי-סבירה כלפיו, פתח בשורת מחאות בניסיון למגר את המסע המפרך שעוברים הילדים מדי יום, "רק למען הקפריזות של ראש העיר שלא סובל חרדים", לדבריהם.

תגיות:אביגדור ליברמןחרדיםלימודי ליב"הבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה