חדשות בארץ

הרופא הפלסטיני שהציל את זוג הישראלים בפיגוע: "מקבל איומים על חיי"

ד"ר אמין מנסור, רופא השיניים ששני הישראלים שנדקרו אתמול היו מטופלים אצלו, לא מתחרט על כך שהציל את חייהם, זאת למרות האיומים: "הייתי מוכן לבקר את הפצועים בבית החולים. חובתי כרופא לטפל בכל אדם באשר הוא, ללא הבדל אם הוא ישראלי או פלסטיני". על המחבל שדקר באורח קשה את הבן הצעיר, אמר: "שניהם קורבנות מבחינתי. כל אחד מהם קורבן מסוג אחר"

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בכפר עזון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בכפר עזון (צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90)
אא

ד"ר אמין מנסור, רופא השיניים הפלסטיני שהציל את שני לקוחותיו הישראלים שנפצעו אתמול (שבת) בפיגוע הדקירה בכפר עזון, אמר הבוקר (ראשון) כי חרף האיומים על חייו, הוא איננו מתחרט על הסיוע שהגיש לשניים. "אני רופא כבר שנים רבות ועשיתי את המוטל עליי", אמר בריאיון ל-ynet. "חובתי כרופא לטפל בכל אדם באשר הוא, ללא הבדל אם הוא ישראלי או פלסטיני. כל אדם הוא קודם כל אדם". מנסור הוסיף: "אני לא מתרגש מהאיומים".

אתמול נפצע גבר כבן 60 ובנו בן ה-17 מאזור הדרום, בפיגוע דקירה בעת שהיו בדרכם לרופא שיניים בכפר עזון שבשומרון. בפיגוע נפצע הצעיר באורח קשה, ואילו אביו נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפלו ראשוני, ופינו אותם לבית החולים מאיר שבכפר סבא. לאחר שנודע כי מה שמנע את הידרדרות האירוע הוא החילוץ המהיר של הרופא הפלסטיני שהוציא אותם מידי הפורעים, התעוררה ברשתות החברתיות סערה, כאשר מנסור הואשם ב"הצלת שני מתנחלים". מנגד, תומכיו הבליטו את העובדה כי הלה הוא אסיר משוחרר שישב בכלא הישראלי בגין עבירות ביטחון. "זה נכון", ציין מנסור. "אני פעיל פת"ח מוכר מאוד באזור וישבתי ארבע שנים בכלא במהלך האינתיפאדה השנייה על פעילותי במסגרת פת"ח".

לדברי מנסור, כאשר ראה את הדקירה, נזעק לסייע לנפגעים: "הנער בן ה-17 נפצע קשה, הצלתי אותו. הנער הפלסטיני שדקר אותו הוא בן 15, שניהם קורבנות מבחינתי. כל אחד מהם קורבן מסוג אחר". בריאיון לחדשות 12 אמר: "הם עכשיו בישראל בבית חולים שלכם, אני לא יודע איזה". לדבריו, "הם היו אצלי בקליניקה. הם מטופלים שלי. דקרו אותם אצלי בקליניקה, פצעו אותם".

לאחר הפיגוע נלקח מנסור לחקירה בידי המשטרה והשב"כ, זאת במטרה לשפוך אור על התקרית. רק לקראת ערב הוא שוחרר לביתו. "הייתי מוכן לבקר את הפצועים בבית החולים", הצהיר. "הם מטופלים שלי, ואני מכיר אותם הרבה שנים, אבל אין לי אישור כניסה לישראל".

יוסף פרץ, האב שנפגע בפיגוע, שיחזר ממיטת חוליו את הרגעים שהובילו לאירוע שבו המחבל, נער בן 15, התנפל עליהם עם סכין ודקר אותם מספר פעמים: "הוא שאל אם אנחנו יהודים או ערבים, ענינו לו שיהודים, שבאנו לפה, ואז פתאום אני מסתכל ורואה שיש עליו את הדוקרן הזה, את האולר הזה". פרץ ובנו, שניסו להשתלט על המחבל, נפצעו במהלך העימות – הוא בידו, ובנו בגבו. "אני ניסיתי לתפוס אותו ואז קיבלתי את הדקירות, ואז הוא ניסה לריב אתו וקיבל את הדקירות". על ההשתלטות של מנסור על המחבל, אמר: "הוא קפץ עליו, הפיל אותו על הרצפה ונתן לו מכות עד שברח".

האב מסר כי בנו שנפצע באורח בינוני, מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ של בית החולים מאיר בכפר סבא, וכי לא נשקפת סכנה לחייו. "הוא כבר מדבר, לפי מה שהבנתי יש לו 5 דקירות", אמר.

עם חקירת האירוע הודיע דובר צה"ל כי מדובר בפיגוע, וכי כוחות הביטחון פועלים למעצר המחבל. מקור פלסטיני אמר ל-ynet כי הדוקר, נער בן 15, הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, וכי כוחות צה"ל הצליחו לשים את ידם על אביו של הנער.

תגיות:פיגוע דקירהפלסטיניםהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה