חדשות בארץ

ג’ייסון גרינבלט, שליח טראמפ לאזור, יפרוש בקרוב מתפקידו

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, יפרוש בשבועות הקרובים מתפקידו, לאחר פרסום תוכנית השלום של הממשל. ראש הממשלה נתניהו הודה לגרינבלט "על פועלו המסור למען הביטחון והשלום, ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה"

גרינבלט (קרדיט: שאטרסטוק)גרינבלט (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, יפרוש בשבועות הקרובים מתפקידו, וזאת לאחר פרסומה של "עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל. לדברי מקור בכיר בבית הלבן, גרינבלט התכוון מלכתחילה לכהן בתפקיד במשך שנתיים, ולאחר שחלפו כמעט שלוש שנים הוא החליט כי הגיעה העת לפרוש.

"זה היה כבוד של פעם בחיים, לעבוד בבית הלבן במשך יותר משנתיים וחצי תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ", אמר גרינבלט. "אני אסיר תודה על שהייתי חלק מהצוות שגיבש את החזון לשלום. לחזון הזה יש פוטנציאל לשפר את חייהם של מיליוני ישראלים, פלסטינים ואחרים באזור".

גרינבלט, יהודי אורתודוכסי בן 52, הינו עורך דין, שכיהן כסגן נשיא וכיועץ משפטי של ארגונו העסקי של טראמפ. במהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב- 2016 הוא שימש כיועצו של טראמפ לענייני ישראל, ועם בחירתו לנשיא הוא מונה לשליחו המיוחד של הממשל לאזור. בתוקף תפקידו, הוא היה אחד ממובילי צוות השלום האמריקני, ופעל לגיבושה וניסוחה של תוכנית השלום, שחלקה המדיני צפוי להתפרסם לאחר הבחירות בישראל.

את מקומו של גרינבלט ימלא אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ העומד בראש צוות השלום של הממשל. בתגובה להודעת הפרישה של גרינבלט, אמר קושנר: "ג'ייסון עשה עבודה אדירה, והוביל את המאמצים לפתח חזון כלכלי ופוליטי למען שלום ממושך במזרח התיכון. עבודתו סייעה לפתח את מערכות היחסים בין ישראל ושכנותיה. הוא חבר ושותף קרוב, וימשיך להשפיע לחיוב על העולם".

דייוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, התייחס גם הוא לפרישת גרינבלט. לדבריו, "זו הייתה זכות אדירה לעבוד עם ג'ייסון בשנים האחרונות על המשימות הקריטיות של תיקון וחיזוק מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית, והחיפוש אחר שלום ויציבות במזרח התיכון".

ניקי היילי, שפרשה בסוף 2018 מתפקידה כשגרירת ארצות הברית באו"ם, כתבה: "העבודה שעשה גרינבלט בחזית המזרח התיכון בלתי ניתנת למדידה. זה היה תענוג לעבוד איתו, ואני מאחלת כל טוב לו ולמשפחתו. אני יודעת שהוא יחסר".

הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו על פרישתו של שליחו לאזור: "לאחר כמעט שלוש שנים בממשל שלי, ג'ייסון גרינבלט יעזוב כדי להמשיך לעבוד במגזר הפרטי. ג'ייסון היה חבר נאמן ונהדר, ועורך דין מצוין. מסירותו לישראל ולשלום בינה לבין הפלסטינים לא יישכחו. הוא יחסר. תודה לך, ג'ייסון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על פרישתו הקרובה של הבכיר האמריקני. "אני מבקש להודות לג'ייסון גרינבלט על פועלו המסור למען הביטחון והשלום", כתב בטוויטר, "ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה. תודה לך, ג'ייסון".

שר החוץ ישראל כץ הביע אף הוא את הערכתו לשליחו הבכיר של טראמפ: "ברצוני הודות לג’ייסון גרינבלט על מאמציו לקידום השלום, על ידידותו ומחויבותו הבלתי מתפשרת לבטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל, ועל העבודה המשותפת בקידום היוזמות האזוריות. בהצלחה".

תגיות:ארצות הבריתג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה