חדשות בארץ

נתניהו: ייתכן שטראמפ ייפגש עם רוחאני

בתדרוך לכתבים בלונדון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו יודע אם פגישה בין נשיאי ארצות הברית ואיראן תצא לפועל, אך הוסיף כי היא תתקיים, טראמפ יגיע אליה בגישה "מפוכחת ותקיפה". הוא מתח ביקורת על נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהזמין את שר החוץ האיראני לפסגת ה- G7: "דבר לא ראוי בעליל"

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (חמישי) תדרוך לכתבים בלונדון, בעקבות פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. בהתייחסו לניסיונות לערוך בסוף החודש, בשולי עצרת האו"ם, פגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונשיא איראן חסן רוחאני, אמר נתניהו כי האפשרות לכך קיימת אך אינו יודע אם אכן פגישה כזו תצא לפועל. "אני לא אומר לנשיא ארצות הברית עם מי להיפגש ומתי", ציין ראש הממשלה. הוא הוסיף כי הוא בטוח שטראמפ יגלה בפגישה כזו "גישה מפוכחת ותקיפה יותר ממה שהיה עד עכשיו".

נתניהו התייחס בדבריו לשיחת הטלפון שקיים ביום שישי האחרון עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. השיחה נערכה ביוזמת הצד הצרפתי, ובאה על רקע הזמנתו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לפסגת ה- G7 שהתקיימה בעיירה הצרפתית ביאריץ. נתניהו מתח בדבריו ביקורת על מקרון, וציין כי אמר לו בשיחתם שהזמנתו של זריף הייתה "דבר לא ראוי בעליל". לדבריו, מה שנחוץ כעת הוא דווקא להגביר את הלחץ על איראן. הוא הדגיש, כי אם ייפתח עם האיראנים משא ומתן – הוא צריך להיות כולל, ולדון לא רק בסוגיית הגרעין, אלא גם בתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן ובתוקפנותה ברחבי האזור והעולם.

מוקדם יותר היום הגיע נתניהו לדאונינג 10, מעונו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. "בוריס, זה תמיד תענוג לראות אותך, במיוחד כעת בתפקידך כראש ממשלה", אמר נתניהו. "היית ונשארת ידיד גדול של העם היהודי ושל ישראל. אני משבח את עמידתך האיתנה נגד האנטישמיות ואת תמיכתך בביטחון ישראל. הקשרים בינינו חזקים מאי פעם – בכלכלה, במסחר, בטכנולוגיה ובשיתוף הפעולה הביטחוני".

"זה לא שחסרים לנו אתגרים", הוסיף ראש הממשלה. "בפנינו עומד אתגר התוקפנות והטרור של איראן, ואני רוצה לדבר אתך על הדרך שבה אנחנו יכולים לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים הללו למען השלום. אני רוצה להודות לך על ההזדמנות לעשות זאת".

ג'ונסון, שהגיב על דבריו של נתניהו, ציין כי "בריטניה תומכת בכל המאמצים להגיע לפתרון. המטרה שלנו בתהליך השלום הייתה ונשארה פתרון שתי המדינות".

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה