חדשות בארץ

שריפת ענק במפעל שמן במפרץ חיפה

קרוב ל- 40 צוותים של לוחמי האש פועלים להשיג שליטה על האש, שכילתה מספר מחסנים בשטח המפעל בהם מאוחסן שמן צמחי. המפעלים הסמוכים פונו, והמשטרה סגרה לתנועה את כביש 22. אחד מלוחמי האש נפגע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי

השריפה במפעל שמן, היום (צילום: Meir Vaknin/Flash90)השריפה במפעל שמן, היום (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

שריפה גדולה פרצה בצהריים (חמישי) במחסן בשטח מפעל שמן תעשיות שבמפרץ חיפה. במחסן הבוער ישנם 80 טון של שמן. כוחות גדולים של שירותי הכבאות נאבקים להשיג שליטה על האש, שהתפשטה למחסנים נוספים. בשעה זו פועלים בשטח 36 צוותים, ושני צוותים נוספים עושים את דרכם למקום. את האירוע מנהל מפקד תחנת חיפה, טפסר משנה חזי לוי. בהתאם להנחיית נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, הכוחות נערכים להפעלת תותח קצף ענק בשיתוף מפעל בז"ן.

על פי דיווחי שירותי הכבאות, השריפה מתוחמת לשטח המפעל. עד עתה נשרפו מספר מחסנים המכילים שמן צמחי. על פי ההערכות, במפעל מאוחסנים כאלף משטחים של שמן צמחי, במשקל טון כל אחד. עשן שחור מיתמר מעל אזור השריפה, אולם בשלב זה לא נשקפת סכנה מיידית לאזרחים.

המפעלים הסמוכים למפעל שמן פונו מעובדיהם. במהלך הפעולות לכיבוי השריפה, נפגע אחד מלוחמי האש באורח קל ברגליו ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בתום הערכת מצב מיוחדת שערכה המשטרה, בראשות מפקד תחנת חיפה, ויחד עם גורמי חירום והצלה, הוחלט כי כביש 22 לכיוון חוף שמן יישאר חסום לתנועה עד לסיום הפעילות, לשם שמירה על בטחון הציבור. חסימות מתבצעות בכבישים נוספים, והנהגים נקראו שלא להגיע לאזור. מדובר בזירה הסמוכה לנמל חיפה, ובעקבות השריפה הגדולה הוחלט לסגור את שער הכניסה לנמל למשאיות.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי גג המחסן עשוי מאסבסט, ולכן בתום פעילותם של לוחמי האש, אנשי המשרד להגנת הסביבה יעבירו הנחיות לגבי פינוי המפגע ומניעת חשיפה לאוכלוסייה. צוותי המשרד נמצאים בחפ"ק שנפתח, וכן מנטרים חלקיקים באזור המגורים בחיפה ובקריות, ויעבירו הנחיות במידת הצורך, לפי ממצאי הניטור. בתחנות הניטור לא נמדדות בשעה זו חריגות.

מפקד תחנת חיפה, טפסר משנה חזי לוי (קרדיט סרטון: דוברות כבאות והצלה, תחנה אזורית חיפה)

תגיות:מפרץ חיפהשריפהכבאות והצלהחוף שמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה