חדשות בארץ

החלה ההצבעה לכנסת בנציגויות ישראל בעולם

למעלה מ- 5,000 בעלי זכות בחירה יוכלו להצביע בקלפיות הפרוסות ב- 97 נציגויות ישראל ברחבי העולם. שגריר ישראל בניו זילנד, יצחק גרברג, פתח את ההצבעה, שתסתיים מחר בסן פרנציסקו

שגריר ישראל בקנברה, מרק סופר, מצביע (צילום: דוברות משרד החוץ)שגריר ישראל בקנברה, מרק סופר, מצביע (צילום: דוברות משרד החוץ)
אא

ההצבעה לבחירות לכנסת ה- 22 החלה הלילה (חמישי) בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם. הבחירות ייערכו ב- 97 נציגויות ישראל ברחבי העולם, הפרוסות על פני 77 מדינות, ובהשתתפות של מעל 5000 ישראלים בעלי זכות בחירה – עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל.

הראשון להצביע היה שגריר ישראל בוולינגטון, בירת ניו זילנד, יצחק גרברג, שהטיל בחצות (שעון ישראל) את פתק ההצבעה לקלפי. לאחר מכן הצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה, ובראשם השגריר מרק סופר. ההצבעה תסתיים מחר בשעה 06:00 בבוקר (שעון ישראל), בנציגות ישראל בסן פרנציסקו, בחוף המערבי של ארצות הברית.

בקונסוליה הישראלית בניו יורק יוצבו שתי קלפיות, בהן צפויים להצביע 776 בעלי זכות בחירה – המספר הגבוה ביותר של מצביעים בנציגות בחו"ל.

השנה תיפתח לראשונה קלפי בקיגאלי, בירת רואנדה, זאת לאחר פתיחת שגרירות ישראל במדינה באפריל האחרון.

קיום הבחירות בפריסה עולמית נרחבת ובהיקף לוגיסטי נרחב מתאפשר הודות לגיוס המערך הקונסולרי של משרד החוץ. המשרד מפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לצורך ניהול, ליווי, וביצוע בקרה על תהליך הבחירות. בכל אחת מהנציגויות ינוהל תהליך ההצבעה על ידי ועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי.

שר החוץ ישראל כץ אמר: "הדיפלומטים הישראלים ושליחי המדינה, המייצגים את ישראל בחו"ל ועומדים בחזית המאבק הלאומי, זוכים להיות הראשונים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע לבחירות. הדבר מתאפשר הודות להירתמות המערך הלוגיסטי חובק העולם של משרד החוץ, שנועד לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל בניכר ולטפל בצרכיהם ומצוקותיהם של ישראלים בכל רחבי תבל".

תגיות:משרד החוץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה