חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ג’ונסון בלונדון: "שוחחנו על אתגרי הביטחון מול איראן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביקור קצר בלונדון, ונפגש עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. ראש הממשלה הבריטי ציין כי ארצו תומכת במאמצים להגיע להסדר בין ישראל והפלסטינים: "המטרה שלנו בתהליך השלום הייתה ונשארה פתרון שתי המדינות"

נתניהו וג’ונסון בדאונינג 10, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וג’ונסון בדאונינג 10, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (חמישי) ללונדון, ונפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, במעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10.

בפתח הפגישה אמר נתניהו למארחו, לעיני המצלמות: "בוריס, זה תמיד תענוג לראות אותך, במיוחד כעת בתפקידך כראש ממשלה. היית ונשארת ידיד גדול של העם היהודי ושל ישראל. אני משבח את עמידתך האיתנה נגד האנטישמיות ואת תמיכתך בביטחון ישראל. הקשרים בינינו חזקים מאי פעם – בכלכלה, במסחר, בטכנולוגיה ובשיתוף הפעולה הביטחוני".

"זה לא שחסרים לנו אתגרים", הוסיף ראש הממשלה. "בפנינו עומד אתגר התוקפנות והטרור של איראן, ואני רוצה לדבר אתך על הדרך שבה אנחנו יכולים לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים הללו למען השלום. אני רוצה להודות לך על ההזדמנות לעשות זאת".

ג'ונסון, שהגיב על דבריו של נתניהו, ציין כי "בריטניה עדיין תומכת בכל המאמצים להגיע לפתרון בתהליך השלום במזרח התיכון. העמדה שלנו הייתה ונשארה פתרון של שתי מדינות".

לאחר הפגישה בדאונינג 10, שארכה כחצי שעה, כתב נתניהו בטוויטר: "פגישה חשובה עם בוריס ג׳ונסון, ראש ממשלת בריטניה. הודיתי לו על תמיכתו בישראל ועמדתו נגד אנטישמיות. היחסים בינינו נהדרים כלכלית וביטחונית. שוחחנו גם על אתגרי הביטחון שלנו מול איראן. תודה, בוריס".

הבוקר, בטרם עלייתו למטוס בדרך לבריטניה, התייחס נתניהו לניסיונות לקיים פגישה בין נשיאי ארצות הברית ואיראן, וזאת על רקע ההודעה שיצאה מטהראן על כוונתה לפתח, החל ממחר, צנטריפוגות חדשות – צעד נוסף בהפחתת המחויבויות שלה להסכם הגרעין. "הבוקר התבשרנו על עוד הפרה, עוד התרסה של איראן, הפעם בתחום חתירתה לנשק גרעיני", אמר ראש הממשלה לכתבים בנתב"ג. "זה מצטרף לפעולות התוקפניות של איראן נגד השיט הבינלאומי, נגד מדינות באזור, וגם הניסיונות שלה לקיים התקפות רצחניות נגד מדינת ישראל, ניסיונות שלא פסקו. זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן, זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן".

בהמשך היום צפויה לנתניהו פגישה בלונדון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מרק אספר.

תגיות:בריטניהבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה