חדשות בארץ

"אבא שלי שוכב פה ממוטט": כך הציל הילד בן ה- 11 את חיי אביו

גבר בן 33 התמוטט לעיני בנו במהלך טיול בצפון. הילד בן ה- 11 התקשר למד"א, ובמשך דקות ארוכות מילא בקור רוח אחרי הנחיותיה של החובשת במוקד, ואף כיוון את כוחות הסיוע למקום. לאחר טיפול רפואי בזירה, פונה האב לבית החולים זיו בצפת. בחסדי שמיים מרובים, הוא שוחרר כעבור מספר ימים לביתו במצב טוב

(צילום: דוברות מד"א)(צילום: דוברות מד"א)
אא

ילד כבן 11 ממרכז הארץ נסע לפני כשבוע לטייל עם אביו, סמוך למעיין עין כובס בצפון. לאחר כשעתיים של טיול, התמוטט לפתע האב בן ה- 33 ואיבד את הכרתו, ככל הנראה בעקבות מכת חום. הילד הסתכל סביבו, ולא ראה אף אדם באופק שיוכל לחוש לעזרה. על אף הסיטואציה הקשה, הוא לא היסס לרגע, לקח לידיו את הטלפון הכשר של אביו והתקשר למשטרה, שם העלו מיד על הקו את מוקד 101 של מד"א.

"אבא שלי שוכב פה ממוטט, הוא כנראה באפיסת כוחות", פתח הילד. לבקשת החובשת במוקד מד"א, יאנה חוש, הוא ניסה לקרוא לאביו, אך לא נענה. "הוא לא מתעורר", אמר לה.

"תן לי בבקשה מישהו מבוגר שנמצא לידך", ביקשה יאנה. הילד ענה מיד כי אין לידו אף מבוגר: "זה רק שנינו, אנחנו עכשיו באמצע ההר".

החובשת ניסתה להבין את מצבו הרפואי של האב, ומה הרקע להתמוטטותו, על מנת שתוכל לתדרך את הילד כיצד עליו לפעול: "כשאתה קורא לאבא, הוא עונה לך? יש לו מחלות כלשהן? הוא שתה?". הילד ענה כל הזמן בקור רוח ובאופן בוגר ואחראי: "הוא נושם, אבל הוא ישן. לא נראה לי שיש לו מחלות, אני חושב שהוא פשוט באפיסת כוחות. אנחנו הולכים כבר שעה וחצי-שעתיים במסלול. באיזשהו שלב הוא אמר שהוא לא יכול יותר ללכת".

לאורך כל דקות המתח הארוכות, מילא הילד בקפידה אחר הנחיותיה של החובשת. לבקשתה, הוא חיפש ומצא בתיק הגב של אביו שוקולד, ומרח על החניכיים שלו, וזאת למקרה שההתמוטטות אירעה על רקע נפילת סוכר. הוא בדק את צבע השפתיים של אביו ואת חום גופו. משהיה חם למגע, לקח בהנחייתה בקבוק מים קרים, והניח אותו על גופו של אביו. הילד תפקד באומץ לב ובנחישות, המשיך לקרוא לאביו, ולא התייאש לרגע. הוא הטה את ראשו, הרטיב מגבת רטובה שמצא בתיק, והניח על מצחו על מנת לקררו. כל זאת, כאמור, בהתאם לתדרוך הטלפוני של החובשת.

יאנה ביקשה שוב מהילד לנסות לאתר אנשים בסביבתו, אך לא היה אף אחד בקרבת מקום. הוא לא איבד עשתונות, המשיך להקשיב להנחיות הרפואיות, כשבמקביל כיוון את כוחות המשטרה והסיוע הרפואי שעשו את דרכם אליו ואל אביו. "הוא פקח קצת את העיניים", אמר פתאום הילד בקור רוח, ומרח עוד שוקולד בפיו של האב, לבקשת החובשת.

הילד העריך בעצמו את מרחק ההגעה מהכביש אל אביו ואליו, בחצי קילומטר לערך, והמשיך לתת לחובשת במוקד מידע על מיקומם. בזכות המידע יקר הערך הצליחו, בסופו של דבר, צוותי מד"א לאתר את השניים, כשהם מסתייעים גם באיכון הטלפון של האב על ידי המשטרה. "כל הכבוד לך", שיבחה החובשת כל העת את הילד על קור הרוח שהפגין.

"אני מבקשת ממך לצעוק חזק", ביקשה יאנה מהילד, עם התקרבותם של צוותי מד"א למקום. "ברגע שאתה שומע את המסוק ששלחנו, אמבולנס או משטרה, אתה מיד אומר לי".

כחצי שעה לאחר תחילת השיחה, נשמעה אנחת רווחה של ממש בשני צדיו של קו הטלפון, כשלמקום הגיע צוות ראשון של מד"א: "זה שמעון ביסמוט, הפראמדיק של מד"א. הגענו אליהם, והכל בסדר".

האב קיבל טיפול רפואי מציל חיים מהחובשים והפראמדיקים של מד"א, ופונה במסוק צבאי כשהוא מורדם ומונשם, להמשך טיפול בבית החולים זיו בצפת. בחסדי שמיים מרובים, הוא שוחרר כעבור מספר ימים מבית החולים במצב טוב.

חובשת רפואת חירום במוקד 101 של מד"א, יאנה חוש, סיפרה: "אלפי שיחות מתקבלות בכל יום במוקד 101 של מד"א, וכל חובש במוקד כמוני מסייע לכ- 150 אזרחים במצבי חירום רפואיים שונים, מדי יום ביומו. עם זאת, מעולם לא חשבתי שאפגוש בקו הטלפון ילד בן 11 עם כזאת בגרות ונחישות, שיציל את אביו, כשהוא לבדו, באומץ לב ובקור רוח". 

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף: "הילד בן ה- 11 הוא גיבור אמיתי. לתפקוד שלו במקרה היה משקל רב בשרשרת הצלת חייו של אביו, וכך גם לקור הרוח והמקצועיות של יאנה חוש, החובשת במוקד 101 של מד"א".

תגיות:משטרת ישראלמד"אהצלת חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה