חדשות בארץ

ריבלין מצהיר: "אעשה הכול כדי למנוע בחירות שלישיות"

נשיא המדינה מבהיר כי ימנע הליכה לבחירות נוספות: "כרוב אזרחי ישראל אני רואה בחומרה רבה את האפשרות שתתקיימנה בחירות שלישיות". בהתייחס למהלכו של נתניהו לפזר את הכנסת מיד לאחר הבחירות הקודמות, אמר: "הופתעתי שנתניהו לא החזיר את המנדט"

ריבלין, הבוקר (צילום: פלאש 90)ריבלין, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

"רואה בחומרה רבה את האפשרות שתתקיימנה בחירות שלישיות. אעשה כל מאמץ שתימנע אפשרות זו", כך הצהיר הבוקר (חמישי) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בוועידת המשפיעים של חדשות 12.

"אני, כרוב אזרחי ישראל, שכן הנשיא מוגדר כאזרח מספר 1, בטוח חושב ורואה בחומרה רבה את האפשרות שתתקיימנה בחירות שלישיות. אני סבור כמו כל האזרחים שאנחנו צריכים לעשות מאמץ בלתי מתפשר שלא תהיינה בחירות שלישיות. כמי שנקרא אזרח מספר אחד אעשה כל מאמץ שתימנע כל אפשרות לבחירות שלישיות. אעשה כל מה שאני צריך לעשות מתוקף תפקידי על פי החוק כדי שלא יהיו בחירות שלישיות", הדגיש נשיא המדינה.

ריבלין סירב להצהיר כי יפעל להקמתה של ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, אך אמר כי "האפשרויות כמובן תלויות בתוצאות הבחירות". הוא הוסיף: "הכנסת היא בית הנבחרים, והממשלה מקבלת את אמון הכנסת לאחר בחירות בהתאם לכתוב בחוק. אין לנו חוקה, עד הבחירות האחרונות הייתה חוקה לא כתובה, היו כללי משחק ברורים. אם היינו מבקשים לשנות, היינו עושים זאת רק לגבי הקדנציה הבאה של הכנסת. הואיל וניתן היום להתעלם מחוקה בלתי כתובה, שכן אין לנו כזו, אנחנו צריכים ללמוד את החוק על מנת לשמר את אותן המערכות ששימשו חוקה בלתי כתובה בישראל על מנת שלא תהיינה הפתעות כאלה ואחרות".

בסבב הבחירות הקודם נכשל ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרכבתה של ממשלה, וכך, תחת הוראת המחוקק להשיב את המנדט לנשיא המדינה, הביא נתניהו לפיזור הכנסת ולהובלתה של ישראל לבחירות חוזרות, זאת, לנוכח החשש מפני הקמתה של ממשלת שמאל. ריבלין סיפר כי הוא הופתע ממהלכו זה של נתניהו, והטיח בו ביקורת מרומזת על כך שהוא מנצל את הדמוקרטיה: "אולי כאדם שרואה את גולת הכותרת כחובה וכדבר שיכול לבוא לידי ביטוי בשימוש ברוב של חברי כנסת על מנת לקיים איזו שהיא דיספרופורציה בהתייחסות לשאר אזרחי המדינה – מה שנקרא אפשרות לעריצות הרוב – דבר שאני מקווה שלא יהיה כאן כדבר שהוא אפשרות מובנת מאליה. אם התאכזבתי? אני הופתעתי".

במענה לדבריו של פרופ' יובל נח הררי, שהזהיר מפני פופוליזם והתבטא כלפי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי "מנהיג שמצהיר על עצמו שהוא קודם - הוא לא מנהיג", אמר ריבלין: "אני לא מומחה במנהיגים, אבל יש אפשרות בהחלט וצריך לראות בליברליות איזושהי אידאולוגיה שאסור לזנוח אותה ויש להילחם עליה. אני חושב בהחלט כבן למדינת ישראל ושייך לעם היהודי שחזר לארצו ומולדתו אחרי 2000 שנות גלות - אני חושב שלא צריך להיות פער בין לאומיות לליברליות".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה