חדשות בארץ

נתניהו לקראת המראתו ללונדון: "זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן"

לקראת המראתו לביקור הבזק ללונדון, שם ייפגש עם ראש הממשלה החדש של בריטניה ומזכיר המדינה האמריקני, התייחס נתניהו להודעתו אמש של רוחאני ודחק במעצמות אירופה להשיב את הסנקציות בעקבות ההפרות: "זה מצטרף לפעולות התוקפניות של איראן נגד השייט הבינלאומי, נגד מדינות באזור, וגם לניסיונות שלה לקיים התקפות רצחניות נגד מדינת ישראל, ניסיונות שלא פסקו"

נתניהו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (חמישי) להודעת איראן כי תחל מסוף השבוע לפתח צנטריפוגות, וקרא למעצמות אירופה להחזיר את הסנקציות עליה. "זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן, זה הזמן להגביר את הלחץ על איראן", הצהיר ראש הממשלה לקראת המראתו לביקור הבזק בלונדון.

"הבוקר התבשרנו על עוד הפרה, עוד התרסה, של איראן, הפעם בתחום חתירתה לנשק גרעיני", אמר נתניהו בהתייחסו להודעתו אמש של נשיא איראן, חסן רוחאני. "זה מצטרף לפעולות התוקפניות של איראן נגד השייט הבינלאומי, נגד מדינות באזור, וגם לניסיונות שלה לקיים התקפות רצחניות נגד מדינת ישראל, ניסיונות שלא פסקו".

"על הנושאים האלה וגם אחרים אני אשוחח בביקור בזק בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ועם מזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר. אלה דברים שהם חשובים לישראל בכל עת אבל בייחוד בזמן הזה", הוסיף ראש הממשלה.

במהלך היום צפוי נתניהו להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה החדש, בוריס ג'ונסון. במהלך הביקור בלונדון, נתניהו ייוועד בנוסף עם מזכיר ההגנה הנכנס של ארצות הברית, מארק אספר. הפגישה עם ג'ונסון תהיה הראשונה מאז נכנס לתפקידו כראש ממשלת בריטניה בחודש שעבר. הפעם האחרונה שנתניהו ביקר בלונדון היה ב-2017, אז נפגש בדאונינג 10 עם ראש הממשלה תרזה מיי. ראש הממשלה עורך את הביקור הבזק על רקע ההתפתחויות באזור, ובפרט לנוכח ההסלמה החמורה מול חיזבאללה בזירה הצפונית. שלשום שוחח נתניהו עם מזכיר ההגנה האמריקני, וקבעו להמשיך את השיחות בלונדון.

אתמול, לאחר שאיים ב"צעד מרחיק לכת", הודיע רוחאני כי החל מיום שישי, ארצו תחל לפתח צנטריפוגות ותאיץ את פיתוח הכורים הגרעיניים שלה. במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבהיר כי לא יוסרו הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית, אך לא פסל על הסף פגישה עם רוחאני: "הכול אפשרי", הצהיר.

טראמפ, שהתייחס למצב הכלכלי החמור של איראן - בפרט בשל הסנקציות שמוטטו את ערך המטבע המקומי שלה, אמר כי "איראן היא מדינה עם פוטנציאל עצום – אני חושב שהיא תרצה לנצל את הפוטנציאל הזה". במחווה למעצמות אירופה שפועלות להקמת מנגנון שיעקוף את הסנקציות על איראן, הדגיש טראמפ כי "מדינות אחרות מציעות עזרה, אבל גם הן מסכימות איתי שאסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני".

במהלך דבריו לעיתונאים, התייחס טראמפ למאמציו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לתווך בין וושינגטון לטהראן, ואמר כי "ארצות הברית לא זקוקה לאף אחד על מנת לנהל משא ומתן. אנחנו יכולים להתדיין באופן ישיר אם נרצה בכך. המדינות האחרות מציעות עזרה כי הן רוצות שזה יסתדר".

בדבריו לטלוויזיה האיראנית אתמול, רוחאני הצהיר כי המהלך יהיה "החשוב ביותר שנקטנו עד עכשיו, הוא יאיץ את פעילות הגרעין ויהיו לו השפעות מרחיקות לכת". ההערכות הן כי הנסיגה תכלול העשרת אורניום ברמה של 20%, דבר המהווה הפרה חמורה של ההסכם, ויוביל אותה ישירות לפיתוח פצצה גרעינית, ומשום כך יחייב את שאר המעצמות החתומות על ההסכם להגיב במיידית ולהשיב את הסנקציות. לפי רוחאני, "לא סביר שנגיע בקרוב להסכמות עם האיחוד האירופי בקשר להסכם. לאחר הצעד השלישי של הפחתת המחויבות שלנו להסכם, אנו נותנים למדינות האיחוד דד ליין של כחודשיים על מנת להציל את ההסכם".

תגיות:איראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה