חדשות בארץ

מחר: נתניהו ייפגש בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה ועם מזכיר ההגנה האמריקני

על רקע ההסלמה החמורה בצפון וההתפתחויות האחרונות באזור, ראש הממשלה ימריא מחר לביקור בבירה הבריטית, שם ייוועד עם ראש הממשלה החדש של בריטניה, בוריס ג'ונסון, ועם שר ההגנה האמריקני, מארק אספר. מוקדם יותר היום אמרו גורמים בלשכת נתניהו כי מסתמנת פגישה עם הנשיא פוטין

נתניהו וג'ונסון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וג'ונסון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר (חמישי) לביקור בזק בלונדון וייפגש עם ראש ממשלת בריטניה החדש, בוריס ג'ונסון. במהלך הביקור בלונדון, נתניהו ייוועד בנוסף עם מזכיר ההגנה הנכנס של ארצות הברית, מארק אספר.

הפגישה עם ג'ונסון תהיה הראשונה מאז נכנס לתפקידו כראש ממשלת בריטניה בחודש שעבר. הפעם האחרונה שנתניהו ביקר בלונדון היה ב-2017, אז נפגש בדאונינג 10 עם ראש הממשלה תרזה מיי. ראש הממשלה עורך את הביקור הבזק על רקע ההתפתחויות באזור, ובפרט לנוכח ההסלמה החמורה מול חיזבאללה בזירה הצפונית. אמש שוחח נתניהו עם מזכיר ההגנה האמריקני, וקבעו להמשיך את השיחות בלונדון.

מוקדם יותר היום אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי מסתמנת פגישה בקרוב עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הדברים באו לאחר ההודעה אתמול כי ראש הממשלה ביטל את פגישתו עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, זאת בשל "אילוצי לו"ז".

עוד קודם להודעת הגורמים בלשכת נתניהו, הבוקר דווח במעריב כי במשרד החוץ הרוסי זעמו על הפנייה ישראלית השבוע לארגן מפגש פסגה של נתניהו עם הנשיא הרוסי ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בתוך השבועיים הקרובים, זאת מאחר והם מזהים זאת כניסיון פוליטי של נתניהו להשיג רווח אלקטורלי על גבו של הנשיא פוטין. לפי הדיווח, המסתמך על מקור פוליטי-מדיני, בימים האחרונים העביר משרד ראש הממשלה, באמצעות השגריר הישראלי בוושינגטון, רון דרמר, בקשה דומה לבית הלבן.

הפגישה עם פוטין, אם תיערך, תעסוק ככל הנראה בהתבססות האיראנית בסוריה, ועל ההתפתחויות האחרונות בזירה הצפונית, אולם בכירים במטה הליכוד מצפים כי היא תסייע להגדלת מאגר המצביעים הרוסי.

ברקע הכניסה לישורת האחרונה של הבחירות, בלשכת ראש הממשלה מפעילים מאמצים נרחבים לארגן מחווה מדינית דרמטית מצד ממשלו האוהד של טראמפ, בתוך השבועיים שנותרו עד לבחירות, זאת במטרה לשפר את תדמיתו של נתניהו ולהגביר את סיכוייו להרכיב את הממשלה הבאה. לפי הדיווחים, המאמצים מתמקדים בפרסום הצהרה ביטחונית מטעמו של הנשיא האמריקני.

תגיות:בוריס ג'ונסוןמארק אספרלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה