חדשות בארץ

לראשונה: היועמ"ש יקדם את הרחבת ההפרדה המגדרית באקדמיה

לאחר סערת ההפרדה המגדרית בעפולה, שהובילה את היועץ המשפטי לממשלה לפרסם חוות דעת מהפכנית המתירה את ההפרדה המגדרית גם באירועים שאינם מוגדרים כטקסי דת, מנדלבליט מקדם מהלך שירחיב את ההפרדה באקדמיה, כך שגם במסלולים החרדיים לתואר שני היא תותר. משרד היועמ"ש: "קידום היוזמה קיבל אישור עקרוני מצד היועץ, בכפוף להשלמת עבודת המטה והבדיקה המשפטית"

מנדלבליט באוניברסיטת בר אילן (צילום: פלאש 90)מנדלבליט באוניברסיטת בר אילן (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מקדם מהלך להרחבת ההפרדה המגדרית באקדמיה, ויתיר את ההפרדה במסלולים למגזר החרדי אף בלימודים לתואר שני. הידיעה על כך הובאה כבר בסוף השבוע בעיתון החרדי 'משפחה', שם צוטטו בנוסף גורמים בסביבת היועמ"ש והיועמ"ש עצמו כאומרים כי בלשכה מופעלים מאמצים רבים ללכת לקראת צרכיו של הציבור החרדי, אולם האישור על כך ניתן היום (רביעי) בשאילתה שהגיש עיתון 'הארץ' ללשכת היועמ"ש.

עד כה הותרה ההפרדה המגדרית רק בלימודי תואר ראשון. לפני כחצי שנה החלה יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ, בשורת מהלכים להרחבת ההפרדה גם בלימודי תואר שני לחרדים, אך הוא נעצר לנוכח הקשיים שהערימו עליו משרדי האוצר והמשפטים. אלא, שמהדיווח היום עולה כי היוזמה היא חלק קטן מתכנית-ענק להחיל את ההפרדה במרחב הציבורי באקדמיה, כך שתותר ההפרדה גם לאוכלוסייה הדתית-לאומית, וכן "תצומצם דרמטית" סמכויות הפיקוח של המועצה להשכלה גבוהה בכל הנוגע להפרדה, אשר מותרת כיום רק בכיתות הלימוד אך לא ברחבי בקמפוס. לפי גורמים המעורים בפרטים, התוכנית, שמהווה לדבריהם "שינוי מדיניות משמעותי ורחב", הינה מנוגדת באופן מוחלט לפסיקות קודמות של בית המשפט העליון, וכן לדו"ח של משרד המשפטים נגד הדרת נשים שאומץ בידי הממשלה. זילברשץ נימקה את יוזמתה ברווחיות שתבוא מנגד, כאשר לחברה החרדית יוסר החסם המשמעותי שמנע מחלקם לרכוש השכלה במוסדות האקדמיה השונים.

לפי הריאיון שהובא ב'משפחה', היועץ המשפטי לממשלה הביע ביקורת נוקבת על מאמר שפורסם ימים קודם לכן ב'יתד נאמן', בו הוטחה במנדלבליט ביקורת קשה על כך שבשבוע שעבר התנגד לקיום ההפרדה במופע לגברים שמומן על ידי עיריית חיפה, ובוטל בשל עתירת שדולת הנשים: "דווקא שבוע אחרי שלראשונה משרד היועץ מפרסם חוות דעת בה הוא מתיר אירועי תרבות בהפרדה — בניגוד גמור למה שהיה עד היום — מגיעה כזו מתקפה?”, קבל מנדלבליט, "הם (הח"כים החרדים – א"פ) הרי יודעים כמה אני משתדל ליישם את המדיניות שלהם ושל הממשלה בכל נושא, אז מהם לחטוף? ועוד מתקפה כל כך אישית, כל כך ברוטלית?". את טענותיו תלה מנדלבליט בחוות דעת שפרסם באחרונה, אשר התיר את ההפרדה המגדרית  באופן כולל – בכפוף לתנאים מסוימים – גם למופעים וטקסים שאינם מוגדרים כטקסי דת.

בריאיון, הובאו דבריהם של המקורבים ליועץ המשפטי לממשלה, שאמרו כי "בקדנציה האחרונה יש קשב גדול מאוד בממשלה לצרכים של הציבור החרדי גם בחלק של המדיניות וגם בחלק המשפטי".  לדבריהם, "בכל פעם שניתן היה לתת פתרון משפטי לצרכים שעלו מהנציגות החרדית — היועץ היה שם בשביל לעזור". לפי הגורמים, "היועץ התגייס לאשר את הלימודים בהפרדה לתואר ראשון, ועכשיו, בדיונים על לימודים לתואר שני — יש חוות דעת חד-משמעית שצריך לאשר את זה".

לעיתון הארץ, שהגיש ללשכת היועמ"ש שאילתה בנושא, נאמר כי במסגרת דיון שנערך לפני כמה חודשים נידונה גם "בקשה לשקול קיום לימודים לתואר שני במקצועות טיפוליים בהפרדה מגדרית", וכי "קידום היוזמה קיבל אישור עקרוני מצד היועץ, בכפוף להשלמת עבודת המטה והבדיקה המשפטית".

תגיות:הפרדה מגדריתחרדיםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה