חדשות בארץ

סער בהתבטאות מפתיעה: "היחס שלי לנתניהו לא מותנה ביחס שלו כלפיי"

בעקבות חשיפת ההקלטות בהן נשמע נתניהו מרים את קולו באופן חריג כלפי שר התקשורת דאז, איוב קרא, התייצב היום בכיר הליכוד, גדעון סער, שמחזיק במערכת יחסים מורכבת עם ראש הממשלה, והגן על נתניהו: "אני יכול לפרט רשימה של נושאים לאורך השנים שאני זוכר את זה בצורה מאוד נרגשת. אדם שיש לו שליחות ונלחם על הדברים שהוא מאמין בהם עושה את זה. אבל מה הבעיה שלכם? שזה לא תואם לערכים שאתם דוגלים בהם"

גדעון סער (צילום: פלאש 90)גדעון סער (צילום: פלאש 90)
אא

בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, שנחשב ליריבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא היום (רביעי) להגנתו של האחרון, זאת בעקבות חשיפת ההקלטות בהן נשמע נתניהו מרים את קולו בלהט על שר התקשורת דאז, איוב קרא. "ראש הממשלה לוקח ללב ומדבר מדם ליבו בחדרים סגורים ובשיחות בהרבה נושאים לאורך השנים", אמר בריאיון ל-ynet.

ביום שני פורסם בחדשות 13 תיעוד ההקלטות משיחה רוויית יצרים שערך נתניהו עם קרא בסוף 2017, זאת לאחר שהובהר לו כי לא יוכל יותר לעסוק בעניינים הנוגעים לשאול אלוביץ', שהיה בעליה של חברת בזק, במשרד התקשורת. זמן מה לאחר ההגבלה שהוטלה עליו, עתירת בג"ץ שהוגשה בנושא חייבה את ראש הממשלה להתפטר מכהונתו כשר התקשורת, ותחת זאת מינה לתפקיד את איוב קרא. במהלך אותה שיחה שנחשפה, נתניהו הפעיל על קרא לחצים כבדים להעניק לערוץ 20, שהפסיד במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, רישיון לשדר חדשות, זאת לאחר שזה נאסר עליו בעקבות הגדרתו כערוץ מורשת ותורת ישראל, ולצורך כך דרש ממנו לפזר את מועצת הכבלים והלוויין שהטילה וטו על כך.

במהלך השיחה הפנה נתניהו את קרא לדיווח במגזין themarker שבו צוין כי שרת המשפטים דאז, איילת שקד, היא שלחצה להעניק רישיון לשידור חדשות לערוץ 20: "אתה השתגעת?", שאל בלהט את קרא. "הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי יזם את זה?". קרא ניסה להשיב לו כי היוזמה "שלנו" (הליכוד), אך ראש הממשלה שאל בחזרה: "סליחה? שקד שלנו?". קרא ענה לו: "לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו".

בריאיון היום, הגן סער על הלהט של נתניהו, ואמר: "אני יכול לפרט רשימה של נושאים לאורך השנים שאני זוכר את זה בצורה מאוד נרגשת. אדם שיש לו שליחות ונלחם על הדברים שהוא מאמין בהם עושה את זה. אבל מה הבעיה שלכם? שזה לא תואם לערכים שאתם דוגלים בהם".

למרות הסערה שפרצה בעקבות חשיפת ההקלטה, אתמול הבהיר משרד המשפטים כי גם לאחר התפטרות נתניהו מתפקידו כשר התקשורת, "מתוקף תפקידו כראש הממשלה, רשאי נתניהו לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד התקשורת", וכי עצם העובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה. סער החווה על הבהרה זו, והדגיש כי "הודעת משרד המשפטים אמרה בצורה הברורה ביותר שאם יש לו חברים מסוימים אז הוא לא יכול לטפל בעניינם. אף אחד לא העלה טענה כזאת כלפי ערוץ 20, שאת סגירתו הוא ניסה למנוע".

סער התייחס בנוסף למערכת היחסים המורכבת עם נתניהו, ואמר: "הוכחתי שהיחס שלי לתנועה והיחס שלי לראש הממשלה לא מותנים ביחס שלו כלפיי", אמר. "השיקול הראשון שלי הוא הנאמנות לדרך ולערכים שאני מאמין בהם. העניינים האישיים הם לא השיקול הראשון".

הוא הוסיף: "אנחנו שייכים לתנועה פוליטית עם ראייה אידיאולוגית מסוימת. זה מה שמאחד אותנו. אנחנו לא חברים שמבלים בבתי קפה. האם אני התחייבתי שבשום דבר לעולם לא אחלוק על ראש הממשלה? לא. יש לי ראייה משלי, אני אדם עצמאי. אני מכבד את ראש הממשלה ויש לי שיקול דעת עצמאי, זה גם בסדר".

עם זאת, סער התייחס להאשמותיו החריפות של נתניהו נגד התקשורת, ועל המתקפה האישית שלו על כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, ואמר: "אני תמיד בעד שיח מכבד ובעד שיח ממלכתי וכך אני תמיד נוהג, אבל בואו נסתכל על הסיטואציה כפי שהיא. הזכות להליך הוגן זה חלק ממכלול הערכים הדמוקרטיים. אני מצפה שבשם הפלורליזם, וגם בשם העניין האנושי הבסיסי, אל תשפוט אדם לחובה עד שלא היית בסיטואציה שהוא נמצא בה".

תגיות:גדעון סעראיוב קרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה