חדשות בארץ

העבודה נגד כחול לבן: "יאיר לפיד – אידיאולוג שינק מאביו שנאת חרדים"

ראשי העבודה-גשר תקפו היום בחריפות את הצהרתו של גנץ על קידום מהלך להקמת ממשלה חילונית ללא החרדים: "אי אפשר לקחת אוכלוסיות שלמות ולהחרים אותן ולהשחיר כדי לקושש קולות". במקביל, ליברמן מאשים: "נודע לנו שההודעה מטעמו של גנץ הייתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני"

פרץ (צילום: פלאש 90)פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

הדי ההתבטאות השנויה-במחלוקת של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נגד הקמת ממשלה עם חרדים – מסרבים להתפוגג, ולצד המפלגות החרדיות שמגנות את הקמפיין החדש שבו נוקטת המפלגה, מצטרפות מפלגות נוספות. בריאיון שהעניקו היום (רביעי) ראשי מפלגת העבודה-גשר,שתקפו את גנץ על ש"נגרר", לדבריהם, אחרי מספר 2 במפלגתו, יאיר לפיד. "אני נגד חרמות מכל סוג", הצהיר יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, בריאיון ל'וואלה'. "אי אפשר לקחת אוכלוסיות שלמות ולהחרים אותן ולהשחיר כדי לקושש קולות, אנחנו לא שלם. בואו לא נהפוך את המשחק הפוליטי למקום שיורד למקום של חירופים".

"איך מקימים ממשלה כזאת?", הטיח פרץ. "מי שבאמת אידיאולוג שינק מאביו שנאת חרדים זה יאיר לפיד", הוסיף. לדבריו הצטרפה היו"רית המשותפת לצידו, אורלי לוי-אבקסיס, שאמרה כי "מה שהפוליטיקאים עושים בשביל הקול בקלפי, יוצר קיטוב, שנאה וחברה שסועה, שלנו יהיה קשה אחר כך להבהיר את האווירה".

מוקדם יותר היום האשימו בישראל ביתנו כי דבריו של גנץ לקידום מהלך של הקמת ממשלה ליברלית-חילונית, הוא מהלך מתואם של כחול לבן והחרדים, שנועד לפגוע בהם. "נודע לנו שההודעה מטעמו של גנץ הייתה במסגרת תיאום מוקדם בינו לבין ליצמן וגפני, שחיכו עם תגובות מוכנות מראש שיצאו דקה אחרי ההודעה של גנץ", נמסר בהודעת המפלגה.

"ברור שהגורמים שהכי חוששים מהתחזקות ישראל ביתנו הם המפלגות החרדיות וכחול לבן, ושיתוף הפעולה ביניהם רק מחזק את הכוונות האמיתיות של גנץ לאחר הבחירות, שכבר נתן לחרדים 'קארט בלנש'", הוסיפו בישראל ביתנו. "היחידה שיכולה למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהשאיר את החרדים בחוץ זו אך ורק ישראל ביתנו".

עוד קודם לכן עוררו דבריו של גנץ ביקורת חריפה מצד המפלגות החרדיות, שהאשימו אותו באחריות לקרע עמוק בעם. "כואב ומצער שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות", אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי. "בני גנץ, בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים, רק בגלל אמונתם ואורח חייהם ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם!"

גם בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, הגיב לדברים, ובציוץ ציני בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "מוזר שזה עבר בשקט: אתמול בוטלה הרוטציה בכחול-לבן. אחרי שגנץ הסיר את רשת ההסוואה ואימץ רשמית את האג׳נדה של לפיד לפסול מראש מגזרים שלמים בחברה ונציגיהם הנבחרים – זה או הצבעה למחל או לפיד. לכל הקדנציה". 

לפיד עצמו הגיב למתקפה עליו, וטען כי הביקורת המוטחת בו היא "הוכחה נוספת – לא שצריך הוכחה נוספת – שהציבור החרדי מקבל ייצוג פוליטי שמבייש אותו כל יום מחדש".

"העובדה שליצמן וגפני מיד החלו לצעוק "פסילה! פסילה! פוסלים אותנו!" היא לא פחות ממגוחכת", הוסיף לפיד. "ליצמן וגפני הם הרי אלופי הפסילות. מזרחים ונשים פסולים אצלם מלהיות חברי כנסת. הם כבר פסלו אותי, את ליברמן, את השמאלנים, את הערבים, את המשטרה ואת בית המשפט. לא פלא שהם מסתדרים עם נתניהו טוב כל כך", הוסיף לפיד.

"מעבר לזה, אני לא זוכר שמישהו הבטיח להם שהם לנצח יהיו בשלטון", כתב לפיד. "כן ליצמן, ככה זה בפוליטיקה, לפעמים אתה בקואליציה ולפעמים באופוזיציה. כשהגיע תורי להיות באופוזיציה לא התלוננתי, לא התבכיינתי, הלכתי לאופוזיציה בראש מורם ונלחמתי שם למען הציבור שלי במשך ארבע שנים. אני מאחל לך שב-18 לספטמבר תעשה אותו דבר".

תגיות:יאיר לפידבני גנץחרדיםעמיר פרץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה