נפלאות הבריאה

"שקיות ניילון" במים: הכל על מדוזות

נתקלתם בלהקת מדוזות בים? יש לקוות שהתרחקתם... דברים שלא ידעתם על מדוזות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יצא לכם להיתקל בלהקת מדוזות בים? המפגש ללא ספק לא נעים... אך מיהם היצורים המוזרים האלה, המדוזות? אספנו עבורכם כמה דברים שלא ידעתם על מדוזות.

אז קודם כל, באופן כללי: מדוזות הן יצורים ימיים שמוכרים גם כ"דג ג'לי" – אין להן עצמות, והן עטופות בעור בלבד. המדוזה נראית כמעין כיפה, שממנה יוצאים חוטים שנראים כמעין רגליים, ו-90% מגופה עשוי פשוט ממים. בשל כך, למרות העדר העצמות, משקלה של מדוזה יכול להגיע ליותר מ-200 ק"ג. המדוזות אינן יכולות לשחות ממש, והן נעות ממקום למקום באמצעות זרמי המים.

המדוזה היא בעל חיים טורף, ובאמצעות הזרועות שלה, שבהן תאים עוקצניים ורעילים, היא לוכדת בעלי חיים ימיים קטנים, כמו פלנקטון ודגיגים קטנים.

המדוזה אינה מסוכנת לבני אדם, בדרך כלל, אך עקיצתה צורבת מאוד, ולכן מומלץ להתרחק ממדוזות ככל האפשר.

באיי פלאו שבאוקיינוס השקט ישנו אגם של מדוזות, אשר מכיל בתוכו מיליוני מדוזות! המדוזות הללו אינן רעילות ואינן צורבות, ולכן ניתן לשחות באגם ללא חשש, והמדוזות משמשות לצוללנים במקום ממש כחיות מחמד.

בחופים במערב יפן מופיעות מידי שנה מדוזות ענק, שיכולות להגיע לגודל של מכונית, וששוקלות מאות קילוגרמים. כחצי מיליארד מדוזות מסוג זה מגיעות לחופי יפן מידי שנה, ולא ידוע מה גורם להן להופיע. היפנים מייצרים מגופן של המדוזות הללו תרופות ומוצרי בריאות.

לו שאלנו אתכם מהו בעל החיים הארוך ביותר בים, כנראה הייתם חושבים על נחש ימי כלשהו, או על בעל חיים דומה. סביר להניח שלא הייתם מעלים בדעתכם את המדוזה – אך זוהי, למעשה, התשובה הנכונה. מדוזת "רעמת האריה" מגיעה לאורך של 36 מטרים – ארוך יותר מאורכו של הלוייתן הכחול, שהוא הגדול שביונקים הימיים.

תגיות:מזוזותנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה