חדשות בארץ

לא רק ליברמן: "גנץ יכריז על הקמת ממשלה חילונית ללא החרדים"

לאחר שבסבב הבחירות הקודם נחשף כי גנץ מתכוון לתת למפלגות החרדיות כמעט את כול מה שהם יבקשו, הערב דווח כי יו"ר כחול לבן צפוי לשנות את קמפיין הבחירות ולהקים ממשלה ללא החרדים וללא נתניהו. עוד קודם לכן אמר גנץ כי הוא יקים "ממשלה חילונית". ליצמן מודיע: שוקל מחדש את האפשרות לצרף את גנץ לממשלה בראשות נתניהו – גם אם יחליט להיפרד מלפיד

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר דבריו הבוקר (שלישי) של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יחתור להקמת "ממשלה חילונית", הערב דווח בחדשות 12 כי הקמפיין של כחול לבן צפוי להשתנות בקרוב, וכי גנץ יכריז על הקמתה של ממשלה ללא החרדים וללא בנימין נתניהו. בכך, ינסה גנץ להשיב אליו בחזרה 2.5 מנדטים של מצביעי ימין שזלגו לישראל ביתנו, ושניים נוספים שהלכו למפלגות השמאל.

מהלך זה מסמל פניית פרסה חדה ממה שייצג עד כה גנץ, כאשר בסבב הבחירות הקודם נחשפו הקלטות בהן הוא נשמע מצהיר כי הוא מוכן לתת למפלגות החרדיות את כל מבוקשם, כמעט ללא הסתייגויות, ואילו הם בתמורה יתמכו בו: "אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה", אמר לחברי הקמפיין בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13.

עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שמאז פיזור הכנסת פתח במאבק חזיתי ושנוי-במחלוקת כנגד המגזר החרדי, איתגר בנושא זה את גנץ, ונהג להפנות אליו את השאלה העקרונית האם יצטרף לממשלת אחדות לאומית-ליברלית ללא החרדים. אולם, עד עתה גנץ הצהיר באופן נחרץ כי הוא תומך במפלגות החרדיות, ואף מספר 2 שלו, יאיר לפיד, טען כי המפלגות החרדיות משוחחות איתו רבות, וכי בזמן אמת הם לא יהססו לשבת עמו באותה ממשלה. אלא, שהמפלגות החרדיות לא השיבו לו באותו מטבע, והצהירו בתוקף כי אין להם כל כוונה לשבת עם כחול לבן, כל עוד ולפיד חבר בה.

הבוקר, בראיון שהעניק ל-ynet, רמז גנץ על מהלך כזה, כאשר במענה לשאלה האם יפנה למפלגות החרדיות על מנת לצרפן לממשלה, הצהיר: "אנחנו נגד סחיטה, ולכן הדגשתי שאנחנו מתכוונים להקים ממשלה שתהיה מבוססת על הרוב בישראל". גנץ הוסיף והתבטא כי "הציבור לא רוצה יותר לראות ממשלת שחיתות לאומית, אלא ממשלת אחדות לאומית. אנחנו ננצח בבחירות, נקים את הממשלה, ונקרא לליכוד להצטרף אלינו. זו תהיה ממשלה חילונית, חזקה, ממשלת הרוב של מדינת ישראל".

בתגובה לדברים, הערב אמר סגן שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, כי הוא שוקל מחדש את האפשרות לצרף את גנץ לממשלה בראשות נתניהו – גם אם יחליט להיפרד משותפו ח"כ לפיד. בתיעוד שפורסם ב'וואלה' מכנס בחירות של המפלגה ברחובות, אמר ליצמן: "אמרתי שאם ביבי ראש ממשלה והוא ירצה לצרף את גנץ בלי לפיד אין לי בעיה עם זה. עכשיו, אני כבר צריך לשקול את זה, לאור מה שגנץ אמר שהוא רוצה ממשלה חילונית, אולי גם אני רוצה ממשלה אחרת (בלעדיו)".

תגיות:בני גנץחרדיםיעקב ליצמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה