חדשות בארץ

ישראל לאו"ם: חיזבאללה ימיט אסון על לבנון

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פנה בתלונה למועצת הביטחון, בעקבות ירי טילי הנ"ט של חיזבאללה לעבר שטח ישראל. הוא הדגיש כי פעילות הטרור של חיזבאללה מפרה בשיטתיות את החלטות המועצה: "פעולותיו ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה והגיבוי לו הוא זוכה מממשלת לבנון עלולים להמיט אסון על לבנון"

בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

ישראל הגישה היום (שלישי) מכתב תלונה היום למועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות ירי טילי הנ"ט של חיזבאללה לעבר מרחב אביבים. "מתקפת הטרור שביצע חיזבאללה בוצעה מתוך שטח המנדט של יוניפי"ל, כחלק ממהלך רחב שמבצע הארגון במימון ובהכוונה איראנית במטרה לערער את היציבות האזורית", נאמר במכתב שהועבר על ידי שגריר ישראל באו"ם, דני דנון.

במכתב הודגש, כי פעילות הטרור של חיזבאללה משטח לבנון מפרה בשיטתיות את החלטות המועצה: "מדינת ישראל התריעה לא פעם בפני הקהילה הבינלאומית כי חיזבאללה פועל להתעצם צבאית, כולל בתחום הנשק המדויק, וזאת תוך כדי הפרת החלטות המועצה 1559 ו- 1701".

דנון ציין את הלגיטימציה שממשלת לבנון מעניקה לארגון הטרור: "צמרת ההנהגה הלבנונית מודעת לפרויקט הדיוק, לא נקטה בצעדים להביא לסיומו, ובמובנים מסוימים אף סייעה להסוואתו. לצד אלו מצטרפות ההתבטאויות האחרונות של מנהיגי המדינה, המשקפות את עומק הבעיה. אנו מצפים שהמועצה תבהיר למדינת לבנון כי עליה לממש את ריבונותה, למנוע התקפות ואיומים משטחה כלפי ישראל ולרסן את חיזבאללה".

השגריר הישראלי סיים את מכתבו באזהרה, לפיה "פעולותיו ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה והגיבוי לו הוא זוכה מממשלת לבנון עלולים להמיט אסון על לבנון".

בתוך כך, צה"ל חשף הערב כי כחלק מפרויקט ייצור הטילים המדויקים, הקים חיזבאללה באזור הבקאע הלבנוני אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים. מתצלומי האוויר שפורסמו על ידי צה"ל, עולה כי האתר מחולק למספר מתחמים, המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות והדרכות לפעילי הייצור, ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר. בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש לתקיפתו על ידי ישראל, והעבירו אותו למבנים אזרחיים בלבנון, ובכלל זאת בביירות.

תגיות:לבנוןחיזבאללהמועצת הביטחוןדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה