חדשות בארץ

הכתבת הזרה ששידרה מבסיס צה"ל: "הופתעתי. חשבתי שיוציאו אותי"

לאחר שאתמול נדהמו בישראל לגלות את הכתבת הזרה מעבירה בשידור חי דיווח מתוך בסיס אביבים שהותקף בידי חיזבאללה כשהוא ריק מאדם, דליה נמארי, כתבת רשת RT בערבית, סיפרה היום כי היא הופתעה מאוד לגלות שבסיס צה"לי שסמוך לגבול - לא מאובטח כלל: "ראיתי את המקומות שבהם שמים את הנשק והתחמושת. לא חשבתי שאף אחד לא יהיה"

הכניסה לבסיס (צילום מסך, רשת RT)הכניסה לבסיס (צילום מסך, רשת RT)
אא

דליה נמארי, כתבת רשת RT בערבית, שחוללה אתמול (שני) סערה כאשר נכנסה באין מפריע אל תוך מוצב אביבים ושידרה בו בשידור חי כשהוא נטוש – יממה לאחר שהותקף על ידי טילי נ"ט של חיזבאללה, הגיבה היום לדברים ואמרה כי הופתעה שהיא לא סולקה: "חשבתי שמישהו יבוא באמצע השידור ויגיד לי לצאת", אמרה בריאיון ל-ynet.

בכתבה ששידרה מתוך הבסיס הנטוש, ציינה הכתבת את העובדה כי הבסיס סמוך ביותר לגבול הלבנוני, וכי למרות זאת אף חייל לא טורח לאבטח אותו – למרות הציוד הרגיש שנשאר בו. בתיעוד נראים מגורי החיילים וחדר כיתת כוננות, בהם הושאר ציוד אישי כגון מדים ומחסניות נשק.

"עזבנו את ירושלים ב-5:30 בבוקר וחיפשנו מקום שקרוב לגבול כדי לראות את האירוע", סיפרה נמארי. "איש ביטחון אמר לי לעזוב את הגבול כי הייתי בנקודה קרובה מדי, שאלתי לאן ללכת, והוא אמר לי שנלך אולי לבסיס שהותקף".

"כשהגענו לבסיס", המשיכה, "הוא היה ריק ונטוש. הייתי מופתעת מאוד לראות בסיס צבאי ככה. הלכתי מסביב בהתחלה, לא נכנסתי פנימה, ראינו את מיזוג האוויר עובד אז חשבנו שיש מישהו בפנים. התקשרתי לערוץ שלי ברוסיה, RT, ואמרתי שאני באביבים ובשידור החי ב-10:00 אני אנסה להיכנס אם אף אחד לא יעצור אותי. חשבתי שאולי מישהו יבוא בזמן השידור ויגיד לי לצאת. כשהתחלתי את השידור ראיתי את עמדות השמירה בחוץ שהיו פתוחות וריקות".

לנוכח חוסר האבטחה, יכלה הכתבת להגיע ולתעד כל פינה בבסיס: "בהתחלה חשבתי שיש שם מישהו, לא חשבתי שישאירו את הדלתות פתוחות ככה בלי אף אחד. לקחתי את המצלמה ופשוט הלכתי, הדלתות היו פתוחות ולא ראיתי אף אחד בפנים. ראיתי את המקומות שבהם שמים את הנשק והתחמושת, זה היה מונח שם על השולחן, ראינו שהמיטות נשארו כמו שהם, הדלתות היו פתוחות, כאילו אמרו לנו לבוא ולצלם".

נמארי סיפרה שלא חששה בתחילה מהסכנה שמא חיזבאללה, או צה"ל, השאירו במקום תחמושת שנועדה לפגוע באי מי מהצדדים: "חשבתי שיש לי הזדמנות כעיתונאית לפרסם סקופ ושאני צריכה ללכת על זה. לא חשבתי על שום דבר אחר, אחרי השידור חשבתי מה עשיתי, מה אם היו פצצות בפנים?"

מאז ההסלמה מול ארגון הטרור חיזבאללה, כלי תקשורת בלבנון מדווחים על שורה של בסיסי צה"ל נטושים, זאת מחשש לפגיעה אפשרית של הארגון בכוחות הישראלים.

דובר צה"ל התייחס אתמול לפרסום הכתבה מתוך הבסיס העזוב, ואישר את הדברים: "מדובר במוצב אשר נמצא בקו הגבול והוגדר על פי ההערכת המצב בשבוע האחרון כמוצב מאוים. על כן הוא פונה במהלך השבוע והכוחות המשיכו לשלוט ולהגן על מרחבו מהקו האחורי. בהתאם להערכת המצב, הוחזרו כוחות ההגנה למוצב. נציין כי תכולת המוצב פונתה ואין חשש לדלף מידע".

אתמול, בנאום ראשון מאז הלחימה מול ישראל, התרברב מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, על כך ש"ישראל פינתה את כל בסיסיה ומוצביה בגבול עם לבנון מאז האיום שלי בשבוע שעבר". נסראללה הוסיף: "אמרתי לישראלים להתרחק, אבל הם ברחו לגמרי. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת וחוששת, זאת השפלה. מהצד השני, צבא לבנון, לוחמי ההתנגדות ותושבי לבנון נותרו בעמדותיהם וביישוביהם. זה כבוד".

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה