חדשות בעולם

תצלומי הלוויין חושפים: בסיס חדש של איראן בגבול סוריה

תמונות לוויין חושפות את הפרויקט האיראני החשאי בסוריה, שיצא לפועל בידיעתם של צמרת הממשל בטהראן, ואשר נועד לשמש מחנה אימונים לאלפי חיילים ופעילי מיליציות שיעיות פרו-איראניות, וכן לאיחסון טילים מדויקים

הבסיס האיראני בסוריה (צילום: ImageSat InternationaI)הבסיס האיראני בסוריה (צילום: ImageSat InternationaI)
אא

תצלומי הלוויין שפורסמו היום (שלישי) בידי חברת ImageSat הישראלית, חושפים כי איראן מקימה בסיס צבאי ענק בגבול סוריה-עיראק, אליו היא מתכננת להעביר בקרוב אלפי חיילים. לפי סוכנויות מודיעין מערביות, הבסיס ישמש כמחנה אימונים גם עבור המיליציות השיעיות הפרו-איראניות שבאזור.

לפי דיווח ברשת פוקס ניוז, בניית הבסיס נעשתה כחלק מפרויקט איראני חשאי בשם "אימאם עלי", שזוכה לתמיכתו ועידודו של הממשל בטהראן, שהוטל על כתפיו של ארגון משמרות המהפכה – הזרוע הצבאית של איראן מחוץ לגבולותיה. הבסיס הוקם סמוך למעבר הגבולות אבול קאמאל, פחות מ-500 ק"מ מכוח אמריקני שמוצב באזור. מומחים של חברת הלוויינים הישראלית שניתחו את התצלומים, אמרו כי לנוכח העובדה כי המבנים בבסיס מוקפים בסוללות עפר, ניתן לקבוע כי הוא ישמש בנוסף גם לאיחסון טילים מדויקים. הערכות הן כי השלמת בנייתו תתרחש במהלך החודשים הקרובים.

בשבועות האחרונים גברו הדיווחים על תקיפות אוויריות בעירק שיוחסו לישראל. בשבוע שעבר פיצוץ עז הרעיד את הבסיס צבאי בעיראק הפרו-איראני. בסוף השבוע חשף צה"ל את שמו ותמונתו של הבכיר האיראני האחראי לניסיון של כוח קודס להוציא לפועל פיגוע רחפנים נגד מטרות ישראליות בצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, מי שעומד מאחורי ניסיון  הפיגוע הנרחב הוא גנרל ג'ואד ע'פארי, הנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. ע'פארי, מבוגרי מלחמת איראן-עיראק, הוא מבכירי כוח קודס – הכוח החשאי של משמרות המהפכה האיראניים, הפועלים ברחבי העולם. ע'פארי משמש כיום כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה, ומוביל את מאמצי התבססותה של איראן באזור. תחת ע'פארי פועלים עשרות אלפי שיעים מלאומים שונים ברחבי סוריה – בין היתר בדמשק, חלב ובמזרח סוריה. ע'פארי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם וכאמור פיקח על הוצאתו לפועל של ניסיון הפיגוע.

במוצאי שבת, לאחר שהתברר כי האיראנים נחושים לשגר את הרחפנים ליעדיהם, השלים חיל האוויר את משימת מניעת הפיגוע ופעל נגד יעדי טרור בכפר עקרבה, דרומית-מזרחית לדמשק, בו התמקמה החוליה. מנליס הסביר כי "מדובר בקבוצות פעילים במיליציות שיעיות – פעילי טרור שכוח קודס מביא אותם לסוריה, מאמן ומממן אותם. הציוד של החוליה נוחת בשבועות האחרונים בנמל התעופה בדמשק, יחד עם מספר פעילים איראניים שמביאים אותו ומתאספים בכפר עקרבה, אל מתחם מגודר עם ש.ג. – מבנה שהוא רכוש של כוח קודס. זה מבנה בבעלותם, מבנה שבו מתגוררים הפעילים. שם תוכננו הפיגוע ושאר הפעילות. בנוסף, יש במקום גם מחסן בו מחזיקים את המטענים". דובר צה"ל הדגיש כי סוריה מאפשרת את פעילותו של כוח קודס על אדמתה ומעלימה ממנה עין, וכי מתקיים תיאום ושיתוף מידע בין הסורים והכוח האיראני.

תגיות:איראןסוריהטילים מדויקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה