חדשות בארץ

יעלון: רבנים התעלמו משחיתות – "בגלל הכספים לישיבות"

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, תקף רבנים שלדבריו התעלמו מהפרשיות בהן מואשם ראש הממשלה נתניהו "בגלל הכספים לישיבות". חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "שיח השנאה מבית מדרשו של לפיד הצליח לחלחל גם לאנשים אשר היו כביכול 'שפויים' עד כה"

יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר 3 ברשימת כחול לבן, משה יעלון, תקף בצהריים (שלישי) בחריפות רבנים, שלדבריו התעלמו מהפרשיות בהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו "בגלל הכספים לישיבות", כלשונו.

בראיון לערוץ כנסת, התייחס יעלון לתיק 1000, בו החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד את נתניהו לדין – בכפוף לשימוע – בשל מתנות שקיבל מאנשי עסקים: "כשרבנים אמרו 'טוב, זה רק סיגריות', אמרתי: סליחה? אתם לא אנשי מוסר? אתם לא אמורים להיות מנהיגים שנותנים דוגמה מוסרית? בגלל הכספים שאתם מקבלים עכשיו לישיבות, אתם מתעלמים מהשחיתות הזו?".

דבריו הבוטים של יעלון הצטרפו להתבטאותו, מוקדם יותר היום, של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמר כי בכוונתו להקים "ממשלה חילונית" עם הליכוד. בראיון לאתר ynet, הצהיר גנץ כי "הציבור לא רוצה יותר לראות ממשלת שחיתות לאומית, אלא ממשלת אחדות לאומית. אנחנו ננצח בבחירות, נקים את הממשלה, ונקרא לליכוד להצטרף אלינו. זו תהיה ממשלה חילונית, חזקה, ממשלת הרוב של מדינת ישראל". בתשובה לשאלה האם יפנה למפלגות החרדיות על מנת לצרפן לממשלה, הבהיר גנץ: "אנחנו נגד סחיטה, ולכן הדגשתי שאנחנו מתכוונים להקים ממשלה שתהיה מבוססת על הרוב בישראל".

בתגובה לדבריו של יעלון, אמר חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "צר לי, כי שיח השנאה מבית מדרשו של מר יאיר לפיד הצליח לחלחל גם לאנשים אשר היו כביכול 'שפויים' עד כה. מסתבר כי בתוך בליל המריבות ב'כחול לבן' לפחות ישנה הסכמה אחת, והיא ההסתה כנגד הרבנים בישראל".

תגיות:משה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה