חדשות בארץ

נסראללה בהתייחסות ראשונה: "חלאס, אין יותר קווים אדומים"

בנאומו המצולם באירוע בביירות הזהיר מזכ"ל חיזבאללה את ישראל: "זהו תחילתו של שלב חדש, של מערכה חדשה – אין עוד קווים אדומים". לעג לישראל: "אמרתי לישראלים להתרחק, אבל הם ברחו לגמרי. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת וחוששת, זאת השפלה". מוקדם יותר שיגר ראש הממשלה עקיצה לעברו: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר"

נסראללה (צילום מסך מערוץ "אל-מנאר")נסראללה (צילום מסך מערוץ "אל-מנאר")
אא

יממה לאחר מתקפת הטילים של חיזבאללה על ישראל, מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, נאם הערב (שני) בשידור חי באירוע בביירות. "זכרו את התאריך ה-1 בספטמבר", הכריז, "זהו תחילתו של שלב חדש, של מערכה חדשה – אין עוד קווים אדומים".

"אתם רוצים לחצות את הקווים האדומים", אמר נסראללה ואיים: "כל החיילים וכל המוצבים שלכם לאורך הגבול יהיו על הכוונת שלנו". מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו: "זכרו את מה שנתניהו עשה בטיפשותו - זכרו את התאריך הזה כי זו היא התחלה של שלב חדש".

"ישראל פינתה את כל בסיסיה ומוצביה בגבול עם לבנון מאז האיום שלי בשבוע שעבר", אמר. "אמרתי לישראלים להתרחק, אבל הם ברחו לגמרי. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת וחוששת, זאת השפלה. מהצד השני, צבא לבנון, לוחמי ההתנגדות ותושבי לבנון נותרו בעמדותיהם וביישוביהם. זה כבוד".

נסראללה התרברב כי הוא פעל "לאור יום, בכוונה ובהוראה מלמעלה ולא בחשכה כמו שפעלנו כמו בעבר". הוא הבהיר כי החל מסבב זה, שטח האש יהיה הגבול הישראלי ולא לבנון – כמו שהיה במלחמת לבנון השנייה. נסראללה הוסיף כי במתקפת טילי הקורנט לא התכוון להביא למותם של ישראלים כי אם לפגוע בתחושת המורל הישראלי. בנאומו זה, השלישי מאז ההידרדרות בצפון ושורת תקיפות של יעדי חיזבאללה המיוחסות לישראל, נסראללה שב והדגיש כי הוא וארגונו לא ממהרים להגיב על התוקפנות הישראלית, אך הוא נחוש למנוע את חופש הפעולה של מזל"טי צה"ל בשמי לבנון.

מוקדם יותר היום עקץ ראש הממשלה את נסראללה. "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחנו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר", אמר נתניהו. "אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".

גורם ביטחוני בכיר אמר היום בשיחה עם כתבים כי "בימים האחרונים היינו מוקפים בכמה זירות. שמעתי מגורמים זרים. היינו צריכים לפעול בטווח של 24 שעות בכמה זירות, ותכננו מה נעשה". לדברי הבכיר, ראש הממשלה החליט על שינוי סדרי עדיפויות, וכי לאחר סדרת דיונים שנערכו בחצי השנה האחרונה בקבינט, הוחלט על העמדת מיגור פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה – שני לאיום הגרעין האיראני.

בפגישה שערך הבוקר הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דה קול, הבהיר לו כי "לבנון ויוניפי"ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים אתו".

תגיות:חסן נסראללהחיזבאללהההתחממות בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה