חדשות בארץ

היועמ"ש: פרסומי ההדלפות מחקירות נתניהו לגיטימיות ואין לאוסרם

לאחר עתירת הליכוד שביקשה למנוע את פרסומן של ההדלפות מחקירותיו של ראש הממשלה, מודיע היועץ המשפטי לממשלה כי לא מדובר בתעמולת בחירות, חרף העובדה כי מדובר בהדלפות לא חוקיות: "מדובר בפרסום חדשותי על ידי ערוץ טלוויזיה, של מידע אשר העורכים רואים בו ערך חדשותי בהתאם לשיקוליהם המקצועיים"

מנדלבליט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה הערב (שני) את עתירת תנועת הליכוד שביקשה למנוע את פרסום ההדלפות הבלתי-חוקיות מחקירותיו הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד קודם לכן דחתה בסוף השבוע ועדת הבחירות המרכזית עתירה דומה נגד פרסום התמלילים בתיק 4000.

הודעתו של מנדלבליט מתבססת על העובדה כי אין מדובר בתעמולה מטעם מפלגה. "מדובר בפרסום חדשותי על-ידי ערוץ טלוויזיה, ולא בפרסום של מועמד או רשימת מועמדים", קבע מנדלבליט. "מדובר בפרסום חדשותי על ידי ערוץ טלוויזיה, של מידע אשר העורכים רואים בו ערך חדשותי בהתאם לשיקוליהם המקצועיים. על כן ובהתאם ל'מבחן הדומיננטיות" כפי שנקבע בפסיקה וכפי שמיושם בהקשרים אחרים בנוגע לסעיף הנ"ל – קשה להלום את הטענה כי המדובר בתעמולת בחירות, וממילא נשמטת הקרקע תחת הטענה", הסביר.

עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה שם דגש על העובדה כי מדובר בהדלפות לא חוקיות, שעונשן קצוב במשפט הפלילי: "רואה בחומרה מסירת מידע שלא ברשות ולא בסמכות מתוך הליך פלילי המצוי כעת בשלב של שימוע לצורך שקילת הגשת כתב אישום", כתב. "מסירת מידע כאמור עלולה לפגוע בניהול ההליך הפלילי; להביא לפגיעה בזכויות החשודים והנאשמים; וכן לפגיעה בטוהר ההליך השיפוטי".

בעתירת מפלגת הליכוד נכתב כי "מבלי לגרוע מכלליות האמור מתבקש ראש וועדת הבחירות ליתן צו ארעי המונע את פרסום חומרי החקירה הנוגעים לראש הממשלה במהדורות החדשות". לפי הליכוד, יש למנוע את פרסומן של ההדלפות, זאת מאחר ומדובר "בפרסומים בלתי חוקיים, אשר מפורסמים באמצעי התקשורת השונים", זאת בנוסף לטענה כי יש בפרסומים אלה משום תעמולת בחירות וניסיון "להטות את הבחירות".

עתירה דומה נדחתה ביום שישי בידי ועדת הבחירות המרכזית בנוגע למניעת פרסום חומרים מתיק 4000. "בשלב זה לא מצאתי כי יש מקום למתן הצו הארעי המבוקש, על פי התשתית שהונחה", נכתב בהחלטה.

מהליכוד נמסר בתגובה להחלטה: "חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה תמוהה במיוחד לנוכח העובדה שרק לפני חמישה חודשים פרסם חוות דעת הפוכה, בה קבע שיש להשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, מחשש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת בחירות.

תגיות:תעמולהאביחי מנדלבליטתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה